| کد خبر: 156365 |

◄ واکنش فعالان حمل‌ونقل به کاهش سرعت در بزرگراه‌ها

محدود کردن سرعت وسایل نقلیه اشتباه است. دنیا دنیای سرعت است و سرعت سبب بهبود عملکرد جامعه و افزایش بهره‌وری و گردش سریعتر اقتصاد می‌شود. باید به‌جای محدود کردن سرعت، شرایط اخذ گواهینامه سخت‌تر و در بخش آموزش بیشتر سرمایه‌گذاری شود.

تین نیوز

سمینار مجمع جهانی راه امسال که روز چهارم آذر برگزار شد، خبر مهمی همراه داشت که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و آن چیزی جز در دستور کار بودن کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها نبود.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس آن‌چه در این سمینار اعلام شد، کاهش سرعت، پیشنهاد سازمان راهداری به کمیسیون ایمنی راه‌ها بوده که در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته و به‌زودی تصویب می‌شود.

این خبر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی داشت به طوری‌که یکی از کاربران این شبکه‌ها در یک گروه مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای نوشت: محدود کردن سرعت وسایل نقلیه اشتباه است.

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تاکید کرد: دنیا دنیای سرعت است و سرعت سبب بهبود عملکرد جامعه و افزایش بهره‌وری و گردش سریع‌تر اقتصاد می‌شود. باید به‌جای محدود کردن سرعت، شرایط اخذ گواهینامه سخت‌تر و در بخش آموزش بیشتر سرمایه‌گذاری شود.

وحید طاهری افزود: مگر آلمان که محدودیت سرعت ندارد اندازه ایران تلفات جاده‌ای دارد؟ در آلمان نزدیک ۱۰۰ میلیون وسیله نقلیه وجود دارد، طول جاده‌های آلمان هم بیشتر از ایران است، چرا تلفات آنها خیلی ناچیز و نزدیک صفر و در ایران ۱۶ هزار نفر است؟

به گزارش تین‌نیوز، طاهری خاطرنشان کرد: محدود کردن سرعت تاثیر منفی زیادی بر صنعت کشور دارد و موجب می‌شود راننده به‌جای تمرکز بر جاده مرتباً چشمانش روی کیلومترسنج خودرو گیر کند.

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ایمن‌سازی جاده‌ها، افزایش کیفیت‌ خودروهای داخلی، اصلاح شیب، بهبود وضعیت روشنایی جاده‌ها، تغییر در نحوه ارایه گواهینامه و مشکل‌تر کردن آن و همچنین بهبود وضعیت بیمارستان‌ها و سیستم درمانی و اورژانس را راهکارهایی برای کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای دانست و گفت: محدود کردن سرعت فرار به جلو و به معنی بر گرداندن سرعت کشور به ۷۰ سال قبل و به عبارتی یک عقب‌گرد است.

طاهری با بیان این‌که دنیای امروز دنیای سرعت است نه ایستادن، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم اگر سرعت  به ۷۰ کیلومتر هم کاهش یابد، هیچ تغییری در وضعیت ایمنی رخ نخواهد داد چون اولاً ایرانی‌ها به خوبی آموزش رانندگی را دریافت نکرده‌اند و خودروهای مورد استفاده‌شان نیز ۲۰ یا ۳۰ سال از تکنولوژی دنیا عقب است و اورژانس و هلال احمری هم که در جاده‌ها مستقر شده‌اند نیز درست آموزش ندیده‌اند و یک هلیکوپتر مجهز هم در جاده‌های ایران سرویس‌دهی نمی‌کند و خلاصه این‌که محدود کردن سرعت مجاز ایران را از وضع موجود عقب‌تر می‌برد.

تردد شمار دوربین نظارت تخلفات جاده ای

به گزارش تین‌نیوز، یکی از رانندگان نیز در این مورد با طرح این پرسش که چرا برای تصویب قوانین از چند راننده خبره و با سابقه نظرخواهی نمی‌شود، اظهار کرد: استاندارد نبودن جاده‌ها و همچنین استاندارد نبودن خودروهایی همچون پراید، پژو، سمند، هووو، دنگ وفنگ، غیره مردم را به کام مرگ می‌برد.

وی افزود: فرسوده بودن ناوگان بار و مسافر نیز از دلایل وقوع تصادفات رانندگی وتلفات آن است که باید با ارایه تسهیلات ارزان نسبت به نوسازی ناوگان اقدام شود.

کاربر دیگری نیز با بیان این‌که در اروپا و آمریکا  آزادراه‌هایی می‌سازند که محدودیت سرعت ندارد و در ایران   سرعت مجاز را 10 کیلومتر کاهش می‌دهیم، تصریح کرد: امیدوارم این پیشنهاد به درستی بررسی شود تا نتیجه عکس ندهد.

به گزارش تین‌نیوز، کاربر دیگری نیز نوشت: با این حساب مدت زمان حمل‌ و ترانزیت کالا افزایش خواهد یافت و بالطبع باید باعث افزایش کرایه‌ها شود؟

یکی دیگر از کاربران نیز گفت:  باتوجه به این مسائل احتمالا باید برگردیم به زمان ناسیونال و ایران پیما.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده 4 3

    تین نیوز گرامی.

    لطفا خودتان تحقیقی کنید تا مشخص شود به غیر از برخی آزادراه های آلمان، هیچ کجا بزرگراه بدون محدودیت سرعت وجود ندارد.

    همچنین، در تمامی آزادراه های کانادا و استرالیا که کشورهای پهناوری هستند، حداکثر سرعت مجاز ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت است.

    در ایالات متحده حداکثر سرعت مجاز در ایالتهای مختلف متفاوت است. در برخی ایالتها حتی حداکثر سرعت برابر با ۱۰۰ کیلومتر است.

    درنتیجه به نظر میرسد کاهش سرعت از ۱۲۰ به ۱۱۰، با توجه به فرهنگ رانندگی افتضاح موجود در کشور اقدام بسیار درستی است.

  • مسعودافروزنيا 1 2

    سلام ممنون از اطلاع رساني تين نيوز
    در مورد كاهش سرعت وقوانين تحميلي غير عادلانه وبسيار مبتدي كه باعث عقب گرد حمل ونقل گرديده وصنعت حمل ونقل رو به نابودي هست كه انتظار تير آخر به قلب حمل ونقل را ميكشد ، مگر اينكه در موضوعات مرتبط با حمل ونقل از كارشناسان با تجربه استفاده شود كه تا كنون محروم بوده

  • مسعودافروزنيا 4 2

    جناب ظهرابزاده عزيز
    كاش فقط سرعت رو مقايسه نميكرديد امكانات رفاهي وخدماتي جاده ها و رانندگان رو هم مقايسه ميكرديد كاش به جاي وضعيت افتضاح رانندگي در ايران واروپا امنيت شغلي و آرامش رانندگان در ايران و اروپا رو هم مقايسه ميكرديد كاش به جاي سرعت ورانندگي افتضاح ايران نحوه خريد و قيمت وارزش افزوده وشرايط اقساط ايران رو با اروپا مقايسه ميكرديد ولي خوب شما هم نظري داري داري براساس ديدگاه شخصي كه براي ما هم محترم

  • ناشناس 0 1

    مشکلات موجود ناشی از ندل های زمين و زمان نيست ، بلکه ناشی از مدل ذاتی افراد و مسئولان است که همگی ما قصد رهايی خودمان و پياده شدن از درشکه های بی کفايتی و مامسئولی خودمان را نداريم از جمله سرآمد آن همين سايت تين نيوز نوين و صد رحمت به درشکه های قديم! آنها هم زياد نمی چاپيدند!!؟ البته حق عام را.

  • وحید طاهری 2 1

    با توجه به اینکه بنده حقیر این متن را برای اولین بار نوشتم و نظرم را بیان نمودم و آن را در تلگرام به اشتراک گذاشتم ،
    امیدوارم مورد نقد و بررسی قرار گیرد زیرا معتقدم در دراز مدت کاهش حد سرعت لطمات زیادی خواهد داشت.

  • وحید طاهری 2 1

    اقای ظهرابزاده ضمن احترام به نظر شما باید عرض کنم تا زمانی که زیرساختها اصولی و درست نباشد هرگونه اقدامی در کاهش حد سرعت سبب نخواهد شد که رانندگانی که خطا کار هستند بعضا ، متنبه شوند. باید دید در آمریکا مردم چقدر هزینه میکنند تا گواهینامه بگیرند. در اروپا چه آزمونهایی برای جوانانی که گواهینامه میخواهند بگیرند برگزار میکنند. خلاصه عرض شود که برای حل مشکل زیادی تلفات جاده ای نباید صورت مساله را پاک کنیم. نمیتوان در قرن سرعت شما جلوی سرعت رابگیرید. پس بهتر نیست رو کیلومتر شمار پراید عدد ۱۰۰ به بالا را شرکت سایپا پاک کند؟ خلاصه کاهش سرعت یعنی سنگ اندازی در مسیر پیشرفت علم و دانش در بلند مدت. یعنی پایه گذاری تناقضی مخرب در پیشرفت و تعالی ایران که قصد دارد در علم حرف اول منطقه باشد. به نظر من اگر ایرانیان بخواهند انسانی برای اولین بار به فضا بفرستند و مرزهای سرعت راپشت سر بگذارند این کاهش سرعت وسایل یعنی یک تناقض... یک سنگ در مسیر... شاید بهتر باشه اصلا اتومبیل رو بگذاریم کنار تا سالم بمانیم!مطمئنا خیر. کلام آخر انسانهای خوشبین هواپیما میسازند و انسانهای بدبین چتر نجات

  • نادر وکیلی 2 1

    با سلام درود
    من با نظر دوستمون که این موارد رو ایراد کرده اند کاملا موافق هستم و میخواهم چندو مورد تکمیلی نیز اضافه کنم. همانطوریکه میدانید در بروز حوادث عوامل مختلفی دخیل میباشند که به دو دسته عمده بر میگردند. 1 - عوامل انسانی 2 - عوامل ابزاری . متاسفانه در 90 درصد حوادث اتفاق افتاده و بر اساس آمار پلیس عوامل انسانی دخیل بوده است که تا حد بسیار زیادی اغراق و کم لطفی بوده است و این در حالیستکه در کشورهای پیشرفته برای کم کردن عوامل انسانی مکانیزم های جدید ابداع کرده و خطا را به حد اقل میرسانند. این در حالی استکه خودرو های تولید داخل کشور از حداقلهای روز دنیا هم به بهره هستند. به عنوان مثال کیسه هوا ، سیستم ترمز ای بی اس و بسیاری دیگر آبشن محسوب میگردند و برای داشتن آنها باید پول بیشتری پرداخت کرد. چرا زمانیکه به عنوان مثال در آلمان و بعضی کشورهای دیگر جاده ها هوشمند میشوند ما باید در دستور جلسه خود کاهش سرعت را داشته باشیم. چرا وضعیت جاده های کشور با این همه صرف بودجه باید به این وضعیت باشد که حتی ساده ترین اصول مانند شیب عرضی کنترل سرعن و لغزش در آن رعایت نمیگردد. یکی از بزرگترین راه حل های دوستان در سطوح بالا همیشه این بوده است که ؛ برای حل کردن مسئله شروع به پاک کردن آن میکنند. به قول دوست عزیزمان دنیا دنیای سرعت است و نه توقف. با این حساب در آینده نزدیک شاهد حذف بسیاری از مشکلات دیگر به واسطه قصور دیگران خواهیم بود.

  • گل احمد 2 1

    به نظربنده ایمنی جاده هارابالاببرند