◄ واکنش فعالان حملونقل به کاهش سرعت در بزرگراهها
محدود کردن سرعت وسایل نقلیه اشتباه است. دنیا دنیای سرعت است و سرعت سبب بهبود عملکرد جامعه و افزایش بهرهوری و گردش سریعتر اقتصاد میشود. باید بهجای محدود کردن سرعت، شرایط اخذ گواهینامه سختتر و در بخش آموزش بیشتر سرمایهگذاری شود.
سمینار مجمع جهانی راه امسال که روز چهارم آذر برگزار شد، خبر مهمی همراه داشت که مورد توجه کاربران شبکههای اجتماعی قرار گرفت و آن چیزی جز در دستور کار بودن کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جادهها نبود.
به گزارش تیننیوز، بر اساس آنچه در این سمینار اعلام شد، کاهش سرعت، پیشنهاد سازمان راهداری به کمیسیون ایمنی راهها بوده که در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته و بهزودی تصویب میشود.
این خبر در شبکههای اجتماعی بازتاب وسیعی داشت به طوریکه یکی از کاربران این شبکهها در یک گروه مرتبط با حملونقل جادهای نوشت: محدود کردن سرعت وسایل نقلیه اشتباه است.
عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تاکید کرد: دنیا دنیای سرعت است و سرعت سبب بهبود عملکرد جامعه و افزایش بهرهوری و گردش سریعتر اقتصاد میشود. باید بهجای محدود کردن سرعت، شرایط اخذ گواهینامه سختتر و در بخش آموزش بیشتر سرمایهگذاری شود.
وحید طاهری افزود: مگر آلمان که محدودیت سرعت ندارد اندازه ایران تلفات جادهای دارد؟ در آلمان نزدیک ۱۰۰ میلیون وسیله نقلیه وجود دارد، طول جادههای آلمان هم بیشتر از ایران است، چرا تلفات آنها خیلی ناچیز و نزدیک صفر و در ایران ۱۶ هزار نفر است؟
به گزارش تیننیوز، طاهری خاطرنشان کرد: محدود کردن سرعت تاثیر منفی زیادی بر صنعت کشور دارد و موجب میشود راننده بهجای تمرکز بر جاده مرتباً چشمانش روی کیلومترسنج خودرو گیر کند.
عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ایمنسازی جادهها، افزایش کیفیت خودروهای داخلی، اصلاح شیب، بهبود وضعیت روشنایی جادهها، تغییر در نحوه ارایه گواهینامه و مشکلتر کردن آن و همچنین بهبود وضعیت بیمارستانها و سیستم درمانی و اورژانس را راهکارهایی برای کاهش میزان تصادفات و تلفات جادهای دانست و گفت: محدود کردن سرعت فرار به جلو و به معنی بر گرداندن سرعت کشور به ۷۰ سال قبل و به عبارتی یک عقبگرد است.
طاهری با بیان اینکه دنیای امروز دنیای سرعت است نه ایستادن، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم اگر سرعت به ۷۰ کیلومتر هم کاهش یابد، هیچ تغییری در وضعیت ایمنی رخ نخواهد داد چون اولاً ایرانیها به خوبی آموزش رانندگی را دریافت نکردهاند و خودروهای مورد استفادهشان نیز ۲۰ یا ۳۰ سال از تکنولوژی دنیا عقب است و اورژانس و هلال احمری هم که در جادهها مستقر شدهاند نیز درست آموزش ندیدهاند و یک هلیکوپتر مجهز هم در جادههای ایران سرویسدهی نمیکند و خلاصه اینکه محدود کردن سرعت مجاز ایران را از وضع موجود عقبتر میبرد.
به گزارش تیننیوز، یکی از رانندگان نیز در این مورد با طرح این پرسش که چرا برای تصویب قوانین از چند راننده خبره و با سابقه نظرخواهی نمیشود، اظهار کرد: استاندارد نبودن جادهها و همچنین استاندارد نبودن خودروهایی همچون پراید، پژو، سمند، هووو، دنگ وفنگ، غیره مردم را به کام مرگ میبرد.
وی افزود: فرسوده بودن ناوگان بار و مسافر نیز از دلایل وقوع تصادفات رانندگی وتلفات آن است که باید با ارایه تسهیلات ارزان نسبت به نوسازی ناوگان اقدام شود.
کاربر دیگری نیز با بیان اینکه در اروپا و آمریکا آزادراههایی میسازند که محدودیت سرعت ندارد و در ایران سرعت مجاز را 10 کیلومتر کاهش میدهیم، تصریح کرد: امیدوارم این پیشنهاد به درستی بررسی شود تا نتیجه عکس ندهد.
به گزارش تیننیوز، کاربر دیگری نیز نوشت: با این حساب مدت زمان حمل و ترانزیت کالا افزایش خواهد یافت و بالطبع باید باعث افزایش کرایهها شود؟
یکی دیگر از کاربران نیز گفت: باتوجه به این مسائل احتمالا باید برگردیم به زمان ناسیونال و ایران پیما.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.