| کد خبر: 269097 |

افزایش نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس مصوب شد

در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس برای سال ۱۴۰۳و مساعدت شهرداری شیراز در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با اولویت زنان بی سرپرست به تصویب رسید.

تین نیوز

یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز _یکشنبه، سیزدهم اسفند_ با حضور ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد و در این جلسه سه نطق قرائت شد و ۲۳ دستور کار بررسی و به تصویب رسید. طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس برای سال ۱۴۰۳ یکی از طرح های مصوب این جلسه بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، در این جلسه نامه فرمانداری شهرستان شیراز در خصوص الزام انجام مطالعات اثرسنجی ترافیکی قبل از صدور پروانه ساختمانی کاربری های ترافیک زا، ارسالی از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا بررسی و به تصویب رسید و بر اساس ماده واحده این طرح، شهرداری شیراز مکلف شد به منظور بررسی پیامدهای ترافیکی اجرای طرح های شهری و ساخت و سازها، هرگونه صدور مجوز یا پروانه عملیات ساختمانی برای انواع ساختمان ها و کاربری های مهم و مؤثر در حمل و نقل و ترافیک اعم از خصوصی، عمومی یا دولتی، هر گونه الحاق به محدوده های شهری، تغییر کاربری اراضی، طرح های ویژه و همچنین طرح های توسعه موضعی و موضوعی که منجر به طرح در کمیسیون ماده پنج و یا کارگروه امور زیر بنایی می شوند را منوط به ارائه مطالعات اثرسنجی ترافیکی ناشی از احداث ساختمان و اخذ تاییدیه از کمیته فنی پیش بینی شده طبق دستورالعمل پیوست ممهور به مهر شورا اقدام کند.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز در خصوص اجازه واگذاری بدون تشریفات مناقصه جهت احداث تونل ملل از طریق بزرگراه شهید سلیمانی به کمربندی اکبرآباد، از دیگر طرح های تصویب شده بود.

افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال ۱۴۰۳، دیگر طرح تصویب شده در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر اساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه انواع تاکسی اعم از گردشی، فرودگاه، بی سیم، ترمینال های مسافربری، راه آهن و شرکت های حمل و نقل در تاکسی های گردشی هر کورس ۷۰ هزار ریال، سامانه حمل و نقل ویژه معلولین به ازای هر سفر نفر ۲۰۰ هزار ریال، فرودگاه و راه آهن ورودی ۴۱۷,۵۰۸ به ازا هر کیلومتر پیمایش ۵۲,۵۶۷ و به ازا هر دقیقه توقف ۱۸,۲۰۰ و تاکسی های بی سیم و بخش خصوصی، ترمینال، شرکت های حمل و نقل ورودی ۲۴۴,۱۳۶ به ازا هر کیلومتر پیمایش ۴۹,۴۳۴ و به ازا هر دقیقه توقف ۲۰,۳۵۶ تعیین شد.

در تبصره ۲ ماده واحده این مصوبه آمده است؛ نرخ کرایه تاکسی های فعال در فرودگاه شیراز، تاکسی بی سیم، ترمینال های مسافربری، تاکسی راه آهن و شرکت های حمل و نقل از ساعت ۳۰ /۲۲ لغایت ۶ صبح مشمول ۲۰ درصد افزایش می گردد. همچنین از تاریخ ۰۱/ ۰۱/ ۱۴۰۳‬ این مصوبه لازم الاجرا و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می شود.

در ادامه همچنین لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز در خصوص بهای خدمات کرایه جابجایی مسافر توسط وسایل نقلیه عمومی تاکسی دربستی گردشگری ویژه ایام نوروز از تاریخ ۲۵/ ۱۲/ ۱۴۰۲‬ لغایت ۲۵/۱/۱۴۰۳ و بها خدمات استفاده از مراکز رفاهی، تفریحی، فرهنگی، خدماتی شهرداری شیراز توسط مسافران، زائران و گردشگران، ارسالی از کمیسیون تلفیق شورا بررسی شد و اصلاحات بعدی آن، به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین نرخ کرایه جابجایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل به تصویب رسید: نوع خودرو نرخ ورودی برای هر نفر (ریال) نرخ هر کیلومتر برای هر نفر (ریال) پراید و تیبا و مشابه ۸۸,۳۵۰,۰۰۰ ۴,۵۴۹,۲۵۰، سمند و مشابه ۹۶,۸۵۰,۰۰۰ ۵,۴۷۱,۲۸۰، پژو و مشابه ۹۷,۷۶۶,۴۰۰ ۵,۴۹۹,۳۶۰، ون ۵۵,۵۸۳,۰۰۰ ۲,۹۰۵,۴۷۵ و مینی بوس ۵۸,۵۸۳,۵۰۰ ۱,۲۴۸,۵۲۵ خواهد بود.

خاطر نشان می شود، مساعدت به کانون بازنشستگان شهرداری به مبلغ ۳ میلیارد ریال تحت عنوان کمک رفاه بازنشستگان بابت پرداخت کمک هزینه تأمین منابع مالی صندوق قرض الحسنه، مساعدت و همکاری شهرداری شیراز در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با اولویت زنان بی سرپرست به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، احداث طرح تفرجگاه بزرگ چنار راهدار شیراز با برنامه زمان بندی مشخص و پیش بینی بودجه لازم، تعیین حداقل نرخ بازده داخلی پروژه های سرمایه گذاری، الزام شهرداری شیراز به تنظیم قرارداد جدید با بنیاد زائر امام رضا (ع) از دیگر مصوبات یکصد و چهل و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.