| کد خبر: 151179 |

تحویل تاکسی‌های نو، پایان مهر از سر گرفته می‌شود

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: طرح تحویل تاکسی‌های نو که از ۱۵ مرداد امسال به طور موقت تعطیل شده بود، پایان مهر ماه جاری از سر گرفته می‌شود.

تین نیوز

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: طرح تحویل تاکسی‌های نو که از ۱۵ مرداد امسال به طور موقت تعطیل شده بود، پایان مهر ماه جاری از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، ثبت نام طرح نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده از 12 بهمن سال 94 آغاز شد و تا زمان حاضر نیز 55 هزار متقاضی دریافت تاکسی نو خودرو‌های خود را تحویل گرفته‌اند، اما این طرح از 15مرداد امسال به طور موقت تعطیل شد که علت توقف تحویل تاکسی‌های نو، بدهی گمرگ به خودروساز و عدم عمل به تعهدات بود.

مرتضی ضامنی در این باره گفت :طی جلسه‌ای با حضور گمرک ،سازمان‌مدیریت و برنامه ریزی ،ایران خودرو و همچنین در جلسه کارگروهی برای آلودگی هوا ،مقررشد ،طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده ادامه یابد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اضافه کرد: اگر چه تا کنون 77 هزار تاکسی فرسوده در این طرح ثبت نام کرده‌اند، اما با رفع مشکلات به تحویل 90 هزار دستگاه تاکسی نو تا پایان سال خواهیم رسید و امیدواریم مرحله دوم طرح نیز در سال 97 اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده به مالک تاکسی‌های فرسوده 200 میلیون ریال وام با بهره 16 درصد داده می شود.این طرح تا نیمه مرداد جاری بود و 55 هزار خودرو نو تحویل داده شده است.

ضامنی با اشاره به اینکه این طرح نباید متوقف شود و امیدواریم دستگاه‌هایی مانند بانک های طرف قرار داد و گمرک خللی در اجرای آن ایجاد نکنند، گفت: مشروط بر حل مشکلات کنونی، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال طرح تحویل 90 هزار تاکسی نو اجرایی شود .

وی خاطرنشان کرد: در مرحله گواهی اسقاط دو گواهی به ارزش هر گواهی 2میلیون و 500 هزار تومان در جمع 5 میلیون تومان لحاظ شده است و در این خصوص هم تفاهم‌های لازم بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،شرکت های خودرو ساز، کار گروه کاهش آلودگی هوا و گمرک انجام شد .

ضامنی ادامه داد: بر اساس این تفاهم مقرر شد که گمرک به ازای هر تاکسی فرسوده اسقاطی مبلغ 5میلیون تومان به حساب شرکت خودرو ساز پرداخت کند .

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به فصل پاییز و افزایش آلودگی هوا و همچنین فعالیت مدارس ضروری است که تحویل تاکسی های نو تسریع شود و اختلاف فی ما بین شرکت خودرو ساز و گمرک حل شود .

وی گفت: توقف این طرح موجب دلسردی رانندگان تاکسی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده خواهد شد.

ضامنی از مسئولان ذیربط خواست به دلیل اینکه طرح نوسازی تاکسی‌ها فرسوده در راستای کاهش آلودگی هوا یکی از راهکارهای بسیار مناسب است، با همکاری و توجه ویژه خود زمینه موفقیت این طرح را به عنوان یکی از موفق‌ترین طرح‌های دولت یازدهم و به دنبال آن دولت دوازدهم فراهم کنند .

متقاضیان دریافت تاکسی نو می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل، تسهیلات 200میلیون ریالی با نرخ 16 درصدی با بازپرداخت در اقساط 48 ماهه دریافت کنند و همچنین این افراد 5 میلیون تومان یارانه گواهی اسقاط و 500 هزار تومان هم بابت لاشه خودرو فرسوده نیز دریافت می‌کنند.

خودروهای جایگزین، شامل سمند EF7 و پژو 405 GLX مجهز به مخزن CNG است.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: با قرارداد جدیدی که با گروه خودرو سازی سایپا نیز انجام شده است ،خودرو 'آریو ' هم از ابتدای آبان ماه سال جاری در لیست تحویل تاکسی‌های نو قرار گرفته است که شرایط مربوط به آن متعاقبا اعلام خواهدشد .

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.