| کد خبر: 264180 |

اجرای سیاست‌ های 9 گانه توسعه دریامحور نیازمند «فرماندهی واحد» است

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، سیاست های کلی توسعه دریامحور را نقشه راه و موتور محرک اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: اجرای سیاست های 9 گانه توسعه دریامحور نیازمند فرماندهی واحد است.

تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، سیاست های کلی توسعه دریامحور را نقشه راه و موتور محرک اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: اجرای سیاست های 9 گانه توسعه دریامحور نیازمند فرماندهی واحد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مسعود پل مه در مورد ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور، اظهار داشت: ابلاغ این سند راهبردی می تواند بسیاری از مشکلات و خلاءهای موجود در حوزه دریا که موانع اصلی پیشبرد اهداف اقتصادی کشور هستند را برطرف کند.

ا جرای سیاست های توسعه دریامحور نیازمند تدوین آیین نامه و بخشنامه اجرایی و عملیاتی

وی افزود: سیاست های کلی توسعه دریامحور یک سند بالادستی و کلان است تحقق آن نیازمند تدوین آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی و عملیاتی است.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه دولت باید نگاه راهبردی برای تدوین آیین نامه ها به منظور تحقق حداکثری سیاست های کلی توسعه دریامحور داشته باشد، عنوان کرد: قطعا آیین نامه های تدوین شده باید همسو با سیاست های ابلاغی کلی توسعه دریامحور به عنوان سند بالادستی باشد و در این صورت شاهد نتایج مطلوب در توسعه دریامحور و اقتصاد کشور، خواهیم بود.

دستگاه ها در توسعه دریامحور بر اساس یک برنامه مشخص عمل کنند

پل مه با اشاره به اینکه توسعه دریامحور موتور محرک اقتصاد کشور است، اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف، نیازمند مدیریت و فرماندهی واحد در حوزه دریا هستیم که از صدر تا ذیل دستگاه های مرتبط بر اساس یک برنامه مشخص، عمل کنند.

ضرورت دوری از فعالیت جزیره ای و مستقل ارگان های مختلف در توسعه دریامحور

وی با تاکید بر اینکه نباید شاهد فعالیت جزیره ای و مستقل ارگان های مختلف در حوزه توسعه دریامحور باشیم و هیچ دستگاهی نباید خود محور عمل کند ، گفت: همه دستگاه های ذیربط باید توسط یک مدیریت واحد برای تحقق حداکثری سیاست های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند در غیر اینصورت ماحصلی جز تناقض و تعارض منافع در اقتصاد دریا به دنبال نخواهد داشت.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه سیاست های کلی توسعه دریامحور یک بسته جامع در شقوق مختلف حمل و نقل است، گفت: باید با هم افزایی بین دستگاه های مختلف شاهد اجرای و ارتباط تمامی بندهای 9 گانه سیاست های کلی توسعه دریامحور باشیم.

سیاست های ابلاغی یک سند کامل و جامع است

پل مه با تاکید بر اینکه سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری یک سند کامل و جامع است و اجرای آن مبتنی بر آیین نامه های اجرایی است، اضافه کرد: اجرای این سیاست های ابلاغی نباید به صورت تشریفاتی و شعارگونه باشد بلکه باید با برنامه ریزی هدفمند که مشمول زمان و به دست فراموشی سپرده نشود، فعالیت ها را پیش برد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل یکصد و دهم قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست های کلی توسعه دریا محور را برای اقدام به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را 16 آبان امسال ابلاغ کردند.

براساس این ابلاغیه قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاست ها را، شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرائی لازم در مهلت 6 ماهه ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.