| کد خبر: 262198 |

◄ تاکید انجمن بین المللی دریایی بر تعهد به حفظ محیط زیست دریایی در روز جهانی دریانوردی سال 2023

امسال، پنجاهمین سالگرد معاهده بین المللی در راستای حفاظت دریاها در مقابل آلودگی های ناشی از کشتی ها (MARPOL)، اولین معاهده بین المللی جلوگیری از آلوده سازی محیط دریایی توسط کشتی ها توسط عوامل عمدی، عملیاتی و اتفاقی، است.

تین نیوز

امسال، پنجاهمین سالگرد معاهده بین المللی در راستای حفاظت دریاها در مقابل آلودگی های ناشی از کشتی ها (MARPOL)، اولین معاهده بین المللی جلوگیری از آلوده سازی محیط دریایی توسط کشتی ها توسط عوامل عمدی، عملیاتی و اتفاقی، است.

به گزارش تین نیوز، برای تاکید بر تمرکز انجمن بر اهداف این معاهده، شعار روز جهانی دریانوردی سال 2023 " مارپل در 50 سالگی – به تعهد خود پایبندیم" انتخاب شده است. انجمن بین المللی دریانوری اعضای این انجمن و همه افرادی که در صنعت دریایی فعالیت می کنند را فرا میخواند که این روز را جشن گرفته و بر پایه اثرات مثبت ناشی از مارپل، آینده را بسازند. انجمن به سمت یک آینده سبز و پایدار با محافظت پیشرفته از سیاره ما و اقیانوس ها، قدم بر میدارد.

انجمن نوآوری  IMO-UNEP-Norway

در روز جهانی دریانوردی، انجمن نوآوری IMO-UNEP-Norway سال 2023، روز 28ام سپتامبر، مصادف با 6ام مهر ماه 1402، در دفتر مرکزی انجمن در لندن به صورت آنلاین برگزار شد. این هم اندیشی در راستای نوآوری در سرعت بخشی به حرکت بخش دریایی به سوی آینده ای با هیچ و کمتری آلودگی است. موضوعاتی که در میزگرد های متخصصی مورد بحث قرار میگیرند شامل موارد زیر می باشند

-          فعالیت های محیط زیستی

-          کاهش زباله پلاستیکی ناشی از کشتی ها

-          حمایت از نوآوری در تولید سوخت دریایی

-          حذف کربن از بخش دریایی

-          آزاد سازی سرمایه سبز، مشارکت و همکاری

ارزشگذاری آینده با پایه گذاری بر گذشته

دبیر کل انجمن بین المللی دریانوردی، کیتاک لیم، در پیغام خود به مناسبت روز جهانی دریانوردی سال 2023 به دست آوردی هایی که تا کنون در قانونمند سازی محافظت از سلامت اقیانوس ها اشاره کرد، و تاکید کرد که بخش بزرگی از این کار وابسته به صنعت حمل و نقل دریایی است:

" حمل و نقل باید به تکنولوژی های کربن زدایی، دیجیتالی شدن و نوآوری شامل استفاده از اتوماسیون ها – با اطمینان به اینکه نیروی انسانی همیشه در خط اول و مرکزیت حرکت به سوی تکنولوژی و سبز شدن قرار دارد تا زمین، یک سیاره پایدار و سبز برای نسل های آینده حفظ شود. مارپل تغییری اساسی در حمل و نقل دریایی- و در سلامت اقیانوس های ما- ایجاد کرده و برای 50 سال آینده به این فعالیت ادامه خواهد داد."

متن کامل پیغام دبیرکل را در این لینک (به زبان اصلی) بخوانید.

در روز جهانی دریانوردی، دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترز، از همه افراد در این صنعت درخواست کرد که تمرکز خود را با همه قوا بر حرکت به سوی صنعت حمل و نقل دریایی سبزتر و بدون کربن، قراردهند.

"در دهه های گذشته، مارپل اقدامات مهمی برای محافظت از سیاره ما و اقیانوس ها با امن تر کردن و بی آلودگی کردن حمل و نقل دریایی، انجام داده است. با نگاهی به پیش رو، بیایید تا به رسالت این قرارداد پایبند باشیم و در کنار هم به سوی آینده ای پایدار تر و غنی تر برای این صنعت ارزشمند، قدم برداری و سالم تر و امن تری را برای انسانیت رقم بزنیم."

متن کامل پیغام دبیر کل سازمان ملل متحد را (زبان اصل) در اینجا بخوانید.

مارپل تفاوت ایجاد می کند

شعار "مارپل در 50 سالگی- به تعهد خود پایبندیم" بیان کننده فعالیت های مهم انجمن در طول نیم قرن گذشته برای محافظت از محیط زیست در مقابل اثرات حمل و نقل دریایی است و بر تعهد پایدار موسسه را به فعالیت بیشتر در حمایت از "دستور کار 2023 برای توسعه پایدار" و اهداف 17 گانه توسعه پایدار تاکید دارد.

پس از غروب در روز 6 مهرماه 1402، دفتر مرکزی انجمن در لندن به مناسبت روز جهانی دریانوردی، نورپردازی آبی خواهد داشت. انجمن بین المللی دریانوردی، همه اعضا، موسسه های بین المللی همکار با انجمن و موسسه های غیر دولتی که در مقام مشاوره با انجمن قرار دارد، را دعوت می کند تا در این نورپردازی دفاتر و مراکز خود به انجمن ملحق شوند.

انجمن درخواست کرده که تصاویر نورپردازی آبی مراکز خود را به ایمیل انجمن به آدرس media@imo.org ارسال کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.