| کد خبر: 158763 |

رئیس کارگروه امور نمایندگی‌ها و تسهیلات اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی تشریح کرد؛

◄ آخرین وضعیت طرح بارنامه سراسری

وقتی می‌گوییم رویه جدی و جدیدی نیاز داریم یعنی این کار باید از طریق دولت و مجلس پیگیری شود. در نتیجه نمی‌توانم از مدیران گمرک گلایه داشته باشم. آنها همراه هستند، باید وزرا با این کار ورود کنند تا روند کار تسریع شود.

تین نیوز

رئیس کارگروه امور نمایندگی‌ها و تسهیلات اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اجرای بارنامه سراسری نیازمند جدیت مجلس و همکاری کابینه دولت است.

به گزارش تین‌نیوز روزبه مختاری در گفتگو با این شبکه خبری با اشاره وضعیت طرح بارنامه سراسری گفت: راه‌آهن در حال حاضر اصرار دارد که ما به شکل آزمایشی کار را شروع کنیم تا مشکلات را شناسایی کنیم. در حالی که مشکلات واضح هستند.

او تاکید کرد: مسئله اصلی و پاشنه آشیل اصلی این است که بارنامه سراسری باید از زاویه گمرکی کارآمد باشد. به این معنا که وقتی بارنامه سراسری صادر شد همه درک کنیم که کسی نباید به دیده تردید در آن نگاه کند و باید مستقیم به مقصد برود.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: این موضوع هم در اختیار گمرک نیست. باید از سطوح بالاتر حاکمیتی اجرایی شود. ما اینها را به راه‌آهن اعلام کرده‌ایم اما واقعیت این است که کار کمی کُند پیش می‌رود.

مختاری گفت: وقتی می‌گوییم بارنامه سراسری به معنای این است که بار باید با کامیون یا ریل حمل شود. اینکه ما در تمام سطوح و به ویژه گمرکی به این درک مشترک برسیم که با بارنامه سراسری چه برخوردی باید داشته باشیم نکته مهمی است.

او تاکید کرد: با این حال نمی‌توان فقط منتظر بخش دولتی ماند. بخش خصوصی می‌تواند کار را شروع کند و حرکت و فرایند این اتفاق مهم را نشان دهد و در ادامه و در طول زمان هم روند اصلاح شود.

رئیس کارگروه امور نمایندگی‌ها و تسهیلات اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این امر هم مستلزم این است که بخش خصوصی این واقعیت را بپذیرد که کار را با حداقل درآمد انجام دهد. در نتیجه نمی‌توانیم به این فکر کنیم که برای ما سود آنچنانی داشته باشد اما قطعا برای مشتیری سود خواهد داشت و این در درازمدت به نفع بخش خصوصی خواهد بود. در هر حال باید این کار انجام شود و در ادامه به سراغ‌های گام‌های بعدی رفت.

مختاری افزود: مدیران گمرک بسیار راغب هستند و استقبال کرده‌اند. اما واقعیت این است که ساختار سنگین گمرک اجازه تغییرات نمی‌دهد.وقتی می‌گوییم رویه جدی و جدیدی نیاز داریم یعنی این کار باید از طریق دولت و مجلس پیگیری شود. در نتیجه نمی‌توانم از مدیران گمرک گلایه داشته باشم. آنها همراه هستند، باید وزرا با این کار ورود کنند تا روند کار تسریع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.