| کد خبر: 149463 |

اقدام فنلاند در کمک به کشتیرانی سبز

کشتیرانی ESL مستقر در هلسینیکی فنلاند، توافق نامه ای با شرکت Skangas اسکاندیناوی (در شمال اروپا) ارائه دهنده گاز مایع طبیعی LNG به امضا رساند.

تین نیوز
کشتیرانی ESL مستقر در هلسینیکی فنلاند، توافق نامه ای با شرکت Skangas اسکاندیناوی (در شمال اروپا) ارائه دهنده گاز مایع طبیعی LNG به امضا رساند.
 
به گزارش گروه بین الملل مانا کشتیرانی ESL مستقر در هلسینیکی فنلاند - شرکت پیشگام در زمینه حمل کارگوهای فله خشک در منطقه بالتیک- قراردادی با شرکت Skangas اسکاندیناوی- ارائه دهنده گاز مایع طبیعی LNG- برای تامین سوخت LNG فله برهای خود به امضا رساند.

این گزارش ادامه داد، دو فروند فله بر به ظرفیت 25 هزار و 600 DWT در فنلاند طراحی و هم اکنون در مرحله ساخت با هزینه 30 میلیون دلار برای هریک قرار دارند و مجهز به سوخت تماما LNG هستند.
لازم به ذکر است، این شناورها نخستین سفارش داده شده با قابلیت سوخت دوگانه هستند و در نیمه نخست سال 2018 وارد چرخه فعالیت خواهند شد، در ماه ژوئن سال جاری میلادی، یکی از کشتی ها نام Viikki به خود گرفت.
"Mikki Koskinen" مدیرعامل کشتیرانی با تاکید بر این اقدام و گام بزرگ در جهت کشتیرانی سبز، گفت: شناورهای جدید بیش از 50 درصد دی اکسید کربن کمتری را برای هر تن کارگو حمل شده نسبت به کشتی کارگوی دیگر ESL موسوم به M/S Kallio ساخت سال 2006 و با ظرفیت 21 هزار و 353 DWT منتشر خواهد کرد.
نیمی از این کاهش در نتیجه اقدامات ذخیره انرژی مانند استفاده از جدیدترین طرح های بدنه و نیمی دیگر به استفاده از LNG به عنوان سوخت، مربوط می شود.
وی در ادامه افزود: کشتیرانی ESL با ناوگانی متشکل از 14 فروند شناور، از طریق اقداماتی مانند کاهش سرعت، آموزش خدمه و استفاده از مبدل های فرکانس متغیر شاهد ذخیره انرژی است.
"Kimmo Rahkamo." رئیس شرکت Skangas نیز با خواندن قرارداد مذکور به عنوان یک نقطه عطفی برای Skangas، افزود: Viikkiنخستین شناوری خواهد بود که از ترمینال جدید LNG در Tornio فنلاند به کار خواهیم گرفت. ساخت کشتی های جدید بخشی از پروژه Bothnia Bulk که نسبتا با همکاری اتحادیه اروپا بوده است، به شمار می آید.
هدف اصلی پروژه Bothnia Bulk ایجاد محیط زیست سبزتر در مسیر دریایی بین بنادر Luleå و Oxelösund در سودان و بندر Raahe فنلاند ذکر شده است.

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.