| کد خبر: 147140 |

◄ تمایل دی‌پی‌ورلد به حضور در ترمینال کروز هنگ‌کنگ

دی‌پی‌ورلد (DP WORLD) اپراتور بندر دبی به تجارت در ترمینال کروز هنگ کنگ علاقه‌مند است.

تین نیوز

دی‌پی‌ورلد (DP WORLD) اپراتور بندر دبی به تجارت در ترمینال کروز هنگ کنگ علاقه‌مند است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، این خواسته جاه‌طلبانه در هفته جاری و در جلسه‌ای با حضور احمد بن سلیم رئیس هیئت‌مدیره «دی‌پی‌ورلد» و طرفین هنگ‌کنگی اعلام شد. همچنین در این جلسه مدیر اجرایی هیئت دولت، وزیر مسکن و حمل‌ونقل هنگ‌کنگ و برخی دیگر از مقامات این کشور نیز حضور داشتند.

این نشست به دنبال افتتاح اداره صادرات دبی در هنگ‌کنگ و دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی و تجاری هنگ‌کنگ در دبی و با هدف تقویت روابط بین امارات متحده عربی و هنگ‌‌کنگ برگزار شد.

بر اساس اعلام DP World ، دستور کار جلسه شامل مواردی مانند توسعه امکانات ترمینال کروز، خدمات مالی، همکاری‌های گمرکی و در پروژه OBOR،  همراه با راهکارهای افزایش همکاری در بخش‌هایی از قبیل بنادر، لجستیک ، مشتری، آموزش‌ و نوآوری بوده است.

بن سلیم در این زمینه گفت: هنگ کنگ و دبی در تقاطع تجارت جهانی قرار دارند و در حالی که زیربنای لجستیکی توسعه‌یافته، رشد اقتصادی ما را افزایش داده است،  ما تاریخ مشترکی با عنوان پایتخت تجاری را به اشتراک می‌گذاریم.

علاقه‌مندی DP WORLD به سرمایه‌گذاری در بخش ترمینال‌ کروز هنگ کنگ ناشی از رشد چشمگیر صنعت کشتیرانی کروز در آسیا است.

بر اساس گزارشی که خطوط کروز بین‌المللی منتشر کرده است، در سال جاری میلادی، 66 کشتی کروز در آب‌های آسیا به کار گرفته شده‌اند و این 35 درصد رشد را نسبت به سال 2013 که تنها 43 کشتی کروز در این منطقه وجود داشت، نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مجموعا 3.1 میلیون آسیایی در سال 2016 از کروز استفاده کرده‌اند که 55 درصد افزایش را نسبت به سال 2015 نشان می‌دهد.

این شرکت اپراتور بندری و شرکای آن در حال سرمایه‌گذاری 1.9 میلیارد دلار در ترمینال‌های بندری چین هستند که قرار است تا سال 2020 انجام شود و در کنار هنگ‌کنگ، اپراتوری کینگادو، تیانژین و یان‌تای را هم بر عهده دارند.

DP WORLD همچنین در تابستان اخیر ترمینالی را برای بزرگ‌ترین کشتی‌های کروز جهان در بندر «لیماسول» قبرس افتتاح کرد.

این  ترمینال پس از ترمینال «مینا رشید» در دبی و «کوئینکوئلا» در آرژانیتن، سومین ترمینالی است که DP WORLD در عرصه جهانی برای کشتی‌های کروز افتتاح کرده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.