| کد خبر: 143795 |

بازار ساخت کشتی در قبضه یاردهای کره جنوبی

تین نیوز

سه یارد اصلی کشتی سازی کره جنوبی جایگاه نخست جهانی از لحاظ میزان سفارشات ساخت را از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به خود اختصاص دادند.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا گروه تحقیقی کلارکسونز لندن اعلام کرد، سه یارد اصلی کشتی سازی کره جنوبی- کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی HHI، کشتی سازی مهندس دریایی و کشتی سازی دوو DSME و کشتی سازی سامسونگ SHI - جایگاه نخست جهانی از لحاظ میزان سفارشات را به خود اختصاص دادند. 
 
این گزارش ادامه داد: کشتی سازی دوو تا پایان ماه جولای سال جاری میلادی، سفارش ساخت 82 فروند شناور با پنج میلیون و 96 هزار تناژ ناخالص مصرفی (CGT)، کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی 69 فروند شناور با (سه میلیون و 330 هزار تناژ ناخالص مصرفی) و صنایع سنگین سامسوگ 60 فروند شناور با (سه میلیون و چهار هزار تناژ ناخالص مصرفی) را دریافت کردند.
 
کشتی سازی Waigaoqiao شانگهای چین با سفارش 51 فروند شناور (دو میلیون و 200 هزار CGT) و کشتی سازی Imabari ژاپن با سفارش 30 فروند شناور (یک میلیون و 840 هزار CGT)، به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند. 
 
در ادامه این گزارش آمده است: دو شرکت وابسته صنایع سنگین هیوندایی- Hyundai Samho Heavy Industries و Hyundai Mipo Dockyard-  نیز با دریافت سفارش 38 فروند ( یک میلیون و 440 هزار CGT) و 65 فروند ( یک میلیون و 390 هزار CGT ) جایگاه نهم و دهم را اشغال کردند.
 
جایگاه یازدهم و دوازدهم جدول نیز متعلق به کشتی سازی STX فرانسه با سفارش هشت فروند شناور ( 12 میلیون و 220 هزار CGT) و کشتی سازی Meyer Turku فنلاند با دریافت همین تعداد شناور ( 12 میلیون و 370 هزار CGT) است.
 
این گزارش در پایان نوشت: کشتی سازی های کره با دریافت بالاترین میزان سفارشات گوی سبقت را در ماه جولای سال جاری میلادی نیز از چین ربودند.

 

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.