| کد خبر: 269346 |

◄ عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز - خرمشهر آغاز شد

عملیات اجرایی باند دوم مسیر اهواز- خرمشهر به طول ۲۵ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان آغاز شد.

تین نیوز

در جریان سفر مهرداد بذرپاش به استان خوزستان عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز-خرمشهر به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتبار نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز- خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تلاش هستیم هر چه سریع تر طرح ملی باند دوم محور اهواز به خرمشهر تکمیل شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد. این طرح در ۲ قطعه ۲۵ کیلومتری اجرایی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تلاش هستیم هر چه سریعتر طرح ملی باند دوم محور اهواز به خرمشهر تکمیل و مورد استفاده مردم قرار گیرد، گفت: اجرای این طرح به سهولت تردد مسافران در ایام اربعین کمک چشمگیری می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ورودی شهرها جزو نقاط پر تصادف هستند؛ ورودی شهر اهواز و خرمشهر در اولویت قرار گرفتند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ کیلومتر مابقی جاده اهواز به خرمشهر نیز فاز به فاز اجرایی می شود، گفت: در طرح کمربندی غرب اهواز امید است با تصمیمات اتخاذ شده بتوانیم بخشی از این محور مهم را تا تابستان سال آینده زیر بار ترافیکی ببریم.

بذرپاش در ادامه بیان کرد: با اتمام این محور ۱۲ کیلومتری، رینگ دور اهواز تکمیل و محور اهواز - خرمشهر به راحتی و بدون نیاز به عبور از شهر اهواز از مسیر حمیدیه طی می شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اجرای این طرح به کاهش سوانح جاده ای، خلوت تر شدن محور اهواز و سهولت تردد مسافران در ایام اربعین کمک چشمگیری می کند.

جاده اهواز به خرمشهر در مجموع رفت و برگشت به طول ۱۱۰ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد و ۲۵ کیلومتر سمت اهواز و ۲۵ کیلومتر دیگر آن از سمت خرمشهر است. 

همچنین با توجه به برخورداری خوزستان از ۲ مرز زمینی با کشور عراق و ۵ بندر،  تکمیل این پروژه قدم مثبتی برای تردد زوار و کشت و صنعت های موجود در منطقه است و منجر به سهولت در رفت و آمد به خرمشهر و مرز شلمچه می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.