| کد خبر: 142967 |

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد؛

ایجاد مشوق برای گرفتن معاینه فنی خودروها توسط مردم

استاندار خراسان رضوی گفت: باید با ارائه مشوق هایی مردم تشویق به گرفتن تاییدیه های معاینه فنی شوند.

تین نیوز

استاندار خراسان رضوی گفت: باید با ارائه مشوق هایی مردم تشویق به گرفتن تاییدیه های معاینه فنی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا رشیدیان ظهر چهارشنبه در کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان رضوی با اشاره به قانون مصوب هوای پاک که تمامی دستگاه های مرتبط ملزم به اجرای آن هستند اظهار کرد: هوای پاک یکی از موضوعات ضروری زندگی است و صرفا به حوزه وزارت بهداشت مربوط نمی شود.

وی افزود: اقداماتی که در این خصوص صورت می گیرد با شرایط عمومی مردم ارتباط دارد از این رو موظف به اطلاع رسانی هستیم که از خودرو سازان شروع و به بهسازی خودروها ختم می شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید به اینکه بزرگترین رسالتی که بر عهده داریم کاهش هزینه های معاینه فنی برای مردم است گفت: باید مردم را تشویق به انجام معاینه فنی کنیم و حتی اگر امکان دارد آن را رایگان انجام دهیم زیرا با افزایش هزینه ها مردم به انجام این مهم ترغیب نمی شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح جاده ها، کیفیت سرویس حمل و نقل عمومی و کیفیت خودرو سازان دارای اهمیت است تصریح کرد: ایجاد سیستم های حمل و نقل مناسب ارزان قیمت مورد توجه قرار گیرد، علاوه بر این خدمات الکترونیک در این خصوص ضروری است.

رشیدیان با تاکید به اینکه هر اندازه مسافرت های درون شهری کاهش یابد به نفع کاهش آلایندگی است گفت: باید مردم را تشویق به رعایت قوانین کرده و برای آنها نقش تعریف کنیم .مسئله فرهنگ سازی و توجیهه افکار عمومی در راستای کاهش تصادفات نقش به سزایی دارد که سازمان های مردم نهاد می توانند به این فرهنگ سازی کمک کنند.

وی با اشاره به قانون هوای پاک که توسط هیئت دولت تصویب شد ابراز کرد: برای اداره این قانون یک تیم مدبر لازم است، در هر مرحله باید ارزیابی از مشکلات و حل آن را ارائه دهیم و بدون ارزیابی وضع مشکل سراغ مرحله بعدی نرویم و در هر مرحله بازخوردهایی را از سیستم های سنجشی ارزیابی کنیم.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید مسئله سیستم های پایشی و تصویری را در دستور کار قرار دهیم و بحث تامین سوخت مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید به اینکه هیچ چیزی به اندازه حفظ جان انسان ها برای ما اولویت ندارد گفت: تمام دستگاه های زیربط موظف هستند حتی برای حفاظت جان یک انسان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رشیدیان با اشاره به نقاط پر تصادف در شهرستان های خراسان رضوی بیان کرد: شورای هماهنگی استان ها با مسئولیت فرماندهان پلیس راهور باید نقاط پر تصادف را شناسایی و اصلاح کنند تا به کاهش تصادفات بی انجامد، همچنین از ظرفیت سمن ها برای نقاط پر تصادف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه یک صنعت اقتصادی است تصریح کرد: باید برای نقاط مه گیر و برای تامین روشنایی نقاط تاریک در جاده ها از بیمه بهره بگیریم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید به اینکه پلیس به دنبال شکار سوژه برای جریمه نیست گفت: سیستم های پایش تصویری را گسترش می دهیم اما این به معنای آن نیست که پلیس به دنبال جریمه های بی دلیل باشد بلکه حضور آشکار پلیس در جاده ها مردم را موظف به رعایت قانون می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.