| کد خبر: 135915 |

تلاش برای رفع مشکلات واردات خودروهای لوکس به کشور

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از تلاش به منظور رفع مشکلات واردات خودروهای لوکس به کشور خبر داد.

تین نیوز

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از تلاش به منظور رفع مشکلات واردات خودروهای لوکس به کشور خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز، فرهاد احتشام‌زاده با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: خوشبختانه شماره‌گذاری خودروهای امریکائی با برند و ساخت دیگر کشورها در ایران با مانع مواجه نیست.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، افزود: انجمن وارد کنندگان خودرو به کشور در تلاش است تا با جلب نظر مسئولان، محدودیت واردات  خودروهای لوکس یا بالای 2500 C.C به کشور را نیز از میان بردارد.

 

احتشام‌زاد، اهتمام برای خروج از بلاتکلیفی خریداران این قبیل خودروها را، از دیگر اقدامات این انجمن برشمرد و یادآورشد: در حال حاضر رفع محدودیت خودروهای بالای 2500 C.C و تلاش برای شکل‌گیری یک بازار رقابتی از طریق امکان دوباره واردات توسط واردکنندگان خاکستری و ساماندهی آنها در دستور کار این انجمن قرار دارد که با جدیت آن‌را دنبال خواهیم کرد.

 

به گفته وی، پیگیری عضویت این انجمن در شورای سیاست‌گذاری خودرو و تلاش برای اصلاح دستورالعمل ساماندهی خودروهای وارداتی مطرح در کمیسیون زیربنایی دولت از جمله اقدامات این انجمن در سال‌های گذشته تاکنون بوده است.

 

احتشام‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: نقش مهم این تشکل آگاهی‌رسانی به مراجع ذی‌صلاح در موضوع خودروهای وارداتی و تلاش برای تغییر نگرش منفی به موضوع واردات خودرو بوده تا براساس آن بتوان به شکل‌گیری یک فضای رقابت در بازار و رقابت پذیر کردن خودروسازان ایران در فضای بین‌المللی  دست پیدا کرد.

 

تشکیل جلسات مستمر کمیته تخصصی استاندارد یکی دیگر از مباحثی بود که رئیس انجمن واردکنندگان خودرو به آن اشاره داشت و گفت: این انجمن با هدف هماهنگی مطالبات از سازمان ملی استاندارد اقدامات زیادی  را به انجام رسانده و این پیگیری‌های در بخش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، گمرک، پلیس راهور ناجا و دیگر مراجع نیز دنبال شده  حاصل آن دستیآبی به نتایج بسیار  خوبی است که به‌زودی خروجی‌های آن قابل لمس خواهد بود.

 

احتشام‌زاده با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به واردات خودرو برای ایجاد رقابت در بازار خودرو، خاطرنشان کرد: هدف این انجمن شفاف‌سازی در تمام بخش‌های مرتبط با واردات خودرو و ایجاد یک فضای سالم و رقابتی است و برای تحقق این هدف برنامه‌های گسترده‌ای در دستور کار انجمن وارد کنندگان خودرو قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.