| کد خبر: 134082 |

برخی از بنادر کشور رو به نابودی است

تین‌نیوز| منتخب مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس با بیان اینکه در استان هرمزگان درغالب بخش ها از متوسط کشوری عقب و در زیر ساخت ها دچار مشکل هستیم، افزود: بسیاری از بنادر ما 40 سال قبل صاحب گمرک و اسکله بود اما امروز رو به نابودی است.

تین نیوز
تین‌نیوز| منتخب مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس با بیان اینکه در استان هرمزگان درغالب بخش ها از متوسط کشوری عقب و در زیر ساخت ها دچار مشکل هستیم، افزود: بسیاری از بنادر ما 40 سال قبل صاحب گمرک و اسکله بود اما امروز رو به نابودی است.

 

به گزارش مارین نیوز، منتخب مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی با اشاره اولویت ها و برنامه های خود برای توسعه منطقه غرب هرمزگان گفت : استان هرمزگان  یکی از معدود استان های کشور است که خداوند متعال همه ظرفیت ها وفرصت ها را به صورت یکجا در اختیار آن قرار داده است به طوری که در غرب هرمزگان پالایشگاه، نفت، معدن  وجود دارد و از نعمت دریا نیز برخورداریم.
 
 
ناصر شریفی با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت های خدادادی به نحو مطلوب استفادهکنیم، افزود: معتقدم که می توان از این ظرفیت ها و فرصت هایی که وجود دارد، به نحو مطلوب بهره گیری کرد.

 

نباید در استان هرمزگان بیکار داشته باشیم
شریفی با اشاره به اینکه به طور طبیعی بخشی از این ظرفیت ها نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: نباید در چنین استانی با این همه ظرفیت بیکار داشته باشیم و این منطقه به عنوان منطقه محروم قلمداد شود.
وی افزود: باید برای اشتغال جوانان فکری کرده و به گونه ای سیاست گذاری کنیم که برای منطقه از نیروهای تحصیل کرده و متخصص خود همان مناطق استفاده کرده و برای صنایع موجود در منطقه از جمله پالایشگاه لاوان و صنایع بزرگ موجود در غرب استان از نیروهای بومی استفاده شود.
 
 
شریفی با اشاره به اینکه باید بتوانیم از ظرفیت های موجود به خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید استفاده و بهره گیری کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نام گذاری کردند از این رو باید در عمل به این شعار جامه عمل بپوشانیم.
 
 
وی با بیان اینکه باید با تلاش و رایزنی هایی که انجام می گیرد اعتبارات ملی را به سمت هرمزگان هدایت کنیم تاکید کرد: متاسفانه درحال حاضر در زیر ساخت هایی همچون راههای ارتباطی و آبرسانی مشکل داریم وبسیاری از روستاهای ما فاقد آب شرب و بهداشتی هستند.

 

برخی از بنادر رو به نابودی است
وی با بیان اینکه در استان هرمزگان درغالب بخش ها از متوسط کشوری عقب و در زیر ساخت ها دچار مشکل هستیم، افزود: بسیاری از بنادر ما 40 سال قبل صاحب گمرک و اسکله بود اما امروز رو به نابودی است.
این نماینده مجلس دهم یادآور شد: بندر لنگه، روزی لنگه دنیا بوده اما امروز به چنین روزی افتاده است که نتوانسته ایم زیر ساخت های لازم را برای توسعه این شهرستان  فراهم کنیم.

 

در حوزه صید و صیادی حرف های بسیاری برای گفتن داریم
وی با بیان این اینکه باید زیر ساخت های بندری بندر لنگه تکمیل و لایروبی حوضچه ها برای پهلوگیری کشتی های بالای 10 هزار تن باید در بندرلنگه انجام شود، تصریح کرد: در حوزه صید و صیادی حرف های بسیاری برای گفتن داریم اما متاسفانه نتوانسته ایم به داد صیادان بومی منطقه برسیم و کشتی های بزرگ و با امکانات و تجهیزات تمام صنعتی از چین و هند که در این منطقه تردد می کنند، زیستگاه دریایی ما را نابود کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.