| کد خبر: 269701 |

«تست‌ گرم» خط سوم قطار شهری مشهد عملیاتی شد

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: «تست گرم» بخش اول خط سوم قطار شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافربری این شهر امروز، ۲۸ اسفندماه عملیاتی شد.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: «تست گرم» بخش اول خط سوم قطار شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافربری این شهر امروز، ۲۸ اسفندماه عملیاتی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

حسن موحدیان روز دوشنبه در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه توسعه و تقویت حمل و نقل عمومی از اولویتهای شورای شهر مشهد است، افزود: در این راستا امروز نخستین تاکسی برقی نیز به بهره برداری آزمایشی می رسد.

موحدیان اضافه کرد: سال آینده، سال به ثمر رسیدن اقدامات شوای شهر وشهرداری است و باید نظارتهای میدانی در این زمینه افزایش یابد.

وی با اشاره به فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ بیان کرد: میزبانی شایسته از مسافران نوروزی رویکرد مدیریت شهری است که اقدامات مختلفی در این خصوص صورت گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اسکان زائران و مسافران مهم است اما از وظایف شهرداری نیست، گفت: با این وجود شهرداری ۴۲ مرکز موقت و اضطراری اسکان با ظرفیت ۴۵ هزار نفر شب آماده کرده است تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: فضاآرایی شهری نیز انجام شده و ۷۰۰ المان در ۳۵۰ نقطه شهری جانمایی شده است.

موحدیان اظهار کرد: ایجاد بازار ارزاق عمومی در اطراف حرم مطهر رضوی و برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره ورزشی به صورت رایگان برای عموم از دیگر اقدامات مدیریت شهری در بهار قرآن و نوروز است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    راستی چه خبر از متروی اهواز گاو شیرده که شهرهای دیگر با تهاتر نفت متروی آنها افتتاح شد ولی اهواز بعلت بی پولی جز مخروبی باقی نمانده ای کاش جمع می کردن تا مردم کمتر نارحت می شدن میگن پول نیست ولی شهرهای دیگه پروژه‌ای خود را از تهاتر نفت اهواز به سرانجام رساندن چه طنز تلخی