| کد خبر: 268327 |

ناکامی در پروژه احداث باند دوم مسیر کاشمر به سه‌ راهی شادمهر

خردادماه پارسال، استاندار خراسان رضوی در بازدید از پروژه احداث باند دوم مسیر کاشمر به سه راهی شادمهر وعده داد ۴۰ کیلومتر باقی مانده از این جاده ۵۵ کیلومتری در هفته دولت ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری می رسد، اما تا امروز، همچنان یک متر از مسیر وعده داده شده، زیر بار ترافیکی نرفته است.

تین نیوز

خردادماه پارسال، استاندار خراسان رضوی در بازدید از پروژه احداث باند دوم مسیر کاشمر به سه راهی شادمهر وعده داد ۴۰ کیلومتر باقی مانده از این جاده ۵۵ کیلومتری در هفته دولت ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری می رسد، اما تا امروز، همچنان یک متر از مسیر وعده داده شده، زیر بار ترافیکی نرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر در همین خصوص درباره آخرین وضعیت محور کاشمر به شادمهر که به دلیل تصادفات بسیار ناگوار بعضاً منجر به فوت به جاده مرگ شهرت یافته است، گفت: در سه ماه گذشته از قطعه دوم فقط ۵.۳ کیلومتر آن آسفالت شده است.

سید احسان حسینی با بیان اینکه منتظر اجرای بتن ریزی پل بهاریه هستیم، افزود: پس از اجرای پل بهاریه این چند کیلومتر الحاق به محور جاده کاشمر به شادمهر می شود و در مجموع حدود ۸ کیلومتر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار قطعه دوم از سال ۹۷ شرایط لازم را اخذ و شروع به کار نموده است، اظهار کرد: چون شرکتی که برای اجرای پل بهاریه انعقاد قرارداد داشته است قیمتشان بر اساس همان سال ۹۷ بوده و از سویی قیمت میلگرد و بتن و ... افزایش یافته به نوعی اعلام ورشکستگی کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر افزود: هر چند اداره کل راه و شهرسازی به سمت خلع ید پیمانکار رفت اما با تعهدات و ضمانت هایی که آوردند قرار شد حداقل پل بهاریه را به اتمام برسانند تا بهره برداری انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم نمی توانند چوب ورشکستگی شما را بخورند، گفت: اگر همان زمان و در سال ۹۷ که قیمت داده بودند شرکت بر اساس برنامه زمان بندی شده پیش می رفت اکنون با این مشکلات مواجه نمی شدند.

حسینی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی تا سه مرحله می خواست این شرکت را خلع ید کند، افزود: علیرغم اینکه چند هفته قبل حدود ۴ میلیارد تومان برای این شرکت آزاد شد ولی پول دو ماه کارگران و خریدها بیشتر نشد.

وی گفت: زمانی پول آزاد می شود که پیمانکار صورت وضعیت ببرد و پروژه پیشرفت داشته باشد اما وقتی پیمانکار کاری انجام نداده و پروژه پیشرفتی نداشته است، پولی نمی شود داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر عنوان کرد: امیدواریم تا سه ماه آینده پل بهاریه به اتمام برسد و ۸ کیلومتر راه به بهره برداری برسد، تاکنون فقط ۵.۳ کیلومتر آسفالت شده و باقی مسیر منوط به اتمام پل بهاریه است.

وی با اشاره به اینکه اگر پل به اتمام نرسد نمی توانیم همان ۵.۳ کیلومتری هم که آسفالت شده را به بهره برداری برسانیم، عنوان کرد: جاده خلیل آباد به کندر هم تیرهای برق در مسیر به تعداد ۷۵ تیر عقب نشینی شده و پیمانکار کار را شروع کرده است.

آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن

حسینی همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن کاشمر ۴ سایت ۳۴ هکتاری، ۱۲۶ واحدی، ۳۰ واحدی بنیاد ساخت و سایت ۱۸۸ هکتاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سایت ۳۴ هکتاری به دو بلوک A و B تقسیم و قرعه کشی شده است، افزود: سایت ۱۲۶ واحدی که در سه طبقه احداث می شود تاکنون حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

حسینی با اشاره به پروژه ۳۰ واحدی که تا مرحله اسکلت، سقف و ستون تحویل متقاضیان شده و در حال تکمیل آن ها هستند، عنوان کرد: سایت جدید ۱۸۸ هکتاری که اخیراً در کمیته فنی به تائید و تصویب رسیده، یکی از بزرگترین سایت های خراسان رضوی با ظرفیت حدود ۶۰۰۰ نفر است.

وی با اعلام اینکه به زودی قرعه کشی سایت ۱۸۸ هکتاری بین کسانی که تائید نهایی شده اند انجام خواهد شد، بیان کرد: حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد تاکنون ۹۰۰۰ نفر تائید نهایی شده اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر افزود: از این ۹۰۰۰ هزار نفر ۱۲۰۲ نفر در سایت ۳۴ هکتاری ساماندهی شده اند، در سایر سایت ها هم همین اقدام صورت گرفته و برای سایر متقاضیان باقی مانده نیز در سایت ۱۸۸ هکتاری پس از قرعه کشی زمین تخصیص خواهد یافت.

ثبت نام ۱۴۳۰ نفر برای طرح جوانی جمعیت

وی همچنین در خصوص وضعیت طرح جوانی جمعیت گفت: حدود ۱۴۳۰ نفر برای طرح جوانی جمعیت در کاشمر ثبت نام داشته اند که تاکنون ۶۰۰ نفر تائید نهایی شده اند.

حسینی با بیان اینکه بسیاری از متقاضیان طرح جوانی جمعیت روستایی بوده اند که در انتظار بررسی پرونده و تعیین تکلیف در روستا هستند، افزود: برخی از این افراد به دلیل نقص پرونده رد درخواست شده اند.

وی همچنین در خصوص وضعیت بلوک B گفت: سال ۱۳۷۲ اداره راه و شهرسازی به هلال احمر زمینی برای احداث سوله مدیریت بحران و فضاهای خدماتی واگذار می کند، اما از آن سال تاکنون به جز اجرای یک ساختمان اداری، سوله نیمه کاره و دیوارچینی دور زمین کار دیگری انجام نداده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر اظهار کرد: در این موقعیت که طرح نهضت ملی مسکن مطرح شده اولویت با تأمین زمین های دولتی بود، از سویی در سایت های موجود زمین دولتی که به صورت یکپارچه جوابگوی متقاضیان باشد فقط همین زمین هلال احمر بود.

وی با بیان اینکه چون هلال احمر طی این سال ها به تعهد خودش پایبند نبوده مقرر شد زمین را واگذار کند اما چون اقدامی صورت نگرفت شکایت می شود که در مرحله اول قاضی به نفع اداره راه و شهرسازی رأی بدوی را صادر می کند اما چون مجدد اعتراض کردند عملاً روند طولانی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه برای پیگیری پرونده و اعلام رأی نهایی در مشهد تعیین شعبه شده است، اذعان کرد: اکنون ۴۹۲ متقاضی در بلوک B بلاتکلیف و منتظر رأی دادگاه هستند. البته اگر رأی به نفع مردم صادر نشود متقاضیان بدون قرعه کشی در سایت ها ۱۸۸ هکتاری تقسیم خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.