| کد خبر: 264207 |

جابجایی حمل‌ بار در جاده‌ های خراسان رضوی ۱۱ درصد رشد یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۸ میلیون تن جابه جایی حمل بار از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده های این استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد داشته است.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۸ میلیون تن جابه جایی حمل بار از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده های این استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جعفر شهامت روز یکشنبه در جلسه ارزیابی طرحهای تحول حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی با حضور استاندار افزود: پیش بینی می شود جابجایی حمل بار در این استان تا پایان امسال از ۳۲ میلیون تن عبور کند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۴۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در حوزه حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی مشغول به کار هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: مجموع ارزش داشته های دولت در حوزه راه های استان برابر با ۲۴۰ هزار میلیارد تومان یا همان ۲۴۰ همت (هزار میلیارد تومان) است.

به گفته وی، این دارایی ها شامل ۱۲ هزار کیلومتر راه های استان، پایانه های مرزی، پاسگاه های پلیس راه، باسکول ها، ماشین آلات، پل ها، سیستم های هوشمند و تمامی تجهیزات و متعلقات موجود راههای خراسان رضوی است.

وی بیان کرد: ناوگان و سرمایه بخش خصوصی موجود در حوزه حمل و نقل بار و مسافر جاده ای نیز ۲۱۶ همت ارزش دارد و می توان گفت در مجموع ارزش دارایی های استان خراسان رضوی در این ۲ حوزه حدود ۵۰۰ همت است.

شهامت افزود: بر اساس صورت وضعیت صادره برای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، جابه جایی مسافران از طریق این ناوگان به میزان ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۴ درصدی داشته است.

وی همچنین رشد سفرهای جاده ای استان خراسان رضوی از نظر تعداد مسافران را ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت: همچنین سفرها بر اساس مقیاس نفر-کیلومتر، رشد ۱۳ درصدی را در استان به همراه داشته است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.