| کد خبر: 263782 |

لزوم ایمن سازی جاده های خراسان رضوی

استان خراسان رضوی به علت قرارگرفتن در مسیر جاده ابریشم و نقش محوری آن در حمل و نقل و اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب، لزوم توسعه آزاد راهها و بزرگراه ها، از ملزوماتی است که باید به آن توجه بیشتری کرد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به لزوم توسعه آزاد راههای استان، گفت: استان خراسان رضوی به علت قرارگرفتن در مسیر جاده ابریشم و نقش محوری آن در حمل و نقل و اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب، لزوم توسعه آزاد راهها و بزرگراه ها، از ملزوماتی است که باید به آن توجه بیشتری کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ترابرنیوز، جعفر شهامت ضمن اشاره به استان به عنوان یک هاب ارتباطی منطقه ای، گفت: بر طبق آمار منتشره، استان پهناور و پرترددی مانند خراسان رضوی، جایگاه دوم در ترانزیت کالا، با داشتن ۱۱۱ کیلومتر آزادراه و یک هزار و ۱۳۹ کیلومتر نیازمند توسعه بزرگراه و آزاد راه است.  استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۷۰ کیلومتر جاده ترانزیتی دارد، اما فقط ۶۰ درصد این جاده ها به بزرگراه و آزادراه تبدیل شده اند و از این منظر خراسان رضوی در جایگاه ۲۳ کشور قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، موضوع ایمنی در راههای استان خراسان ر ا مهم دانست و گفت: از جمله اقدامات انجام شده شناسایی، ایمن سازی و رفع ۱۲ نقطه پرتصادف در محورهای استان و ۱۷ مقطع مستعد حادثه بوده است.

وی درباره دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان، گفت: احداث روشنایی طولی به امتداد ۱۰ کیلومتر در محورهای شریانی استان، احداث روشنایی نقطه ای در ۳۰ تقاطع و مقطع سطح استان، تکمیل نیوجرسی میانی آزاد راه شهید شوشتری به طول ۲۰ کیلومتر و اجرای ۳۰ کیلومتر حفاظ در سایر نقاط استان از دیگر اقدامات ما در سال جاری بود.

شهامت افزایش تردد ناوگان شامل ترانزیت ورودی، خروجی و صادراتی- وارداتی از مجموع ۴ پایانه مرزی فعال طی سه ماهه سال جاری را مهم دانست و افزود: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته روند رو به رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی درباره اقدامات انجام شده این اداره در راستای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و ترویج حقوق شهروندی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: به منظور بالابردن سطح دانش افراد اقداماتی انجام شده است که می توان به ارتباط اداره با رسانه ها و خبرگزاری ها، شرکت در برنامه گفتگو چهارشنبه ها در صدا و سیمای خراسان رضوی، تولید موشن گرافیک، انتشار کلیپ های کوتاه در فضای مجازی، اطلاع رسانی از طریق بیلبوردهای جاده ای و تبلیغات در پایانه های مسافری و باری از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.