| کد خبر: 268653 |

۳۲ دستگاه در کشور مسئول کاهش حوادث رانندگی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۲ دستگاه در زمینه کاهش تصادفات در کشور مسئولیت دارند که باید برای کاهش حوادث رانندگی در کوتاه مدت به وظایف خود عمل کنند.

تین نیوز

 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۲ دستگاه در زمینه کاهش تصادفات در کشور مسئولیت دارند که باید برای کاهش حوادث رانندگی در کوتاه مدت به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادیانفر در جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان شرقی گفت: ۳۲ دستگاه در زمینه کاهش تصادفات در کشور مسئولیت دارند که باید برای کاهش حوادث رانندگی از ۲۰ هزار نفر در سال به ۱۰ هزار نفر در کوتاه مدت به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ هزار کشته و ۳۶۰ هزار مجروح در سوانح رانندگی زیبنده کشور ما نیست افزود: به صفر رساندن تصادفات فوتی غیر ممکن نیست و باید با برنامه ریزی و هماهنگ سازی نهادهای ذیربط تصادفات فوتی را به جرحی و جرحی را به خسارت مادی تنزل دهیم.

وی با بیان اینکه ما در سال های گذشته توانستیم فوتی های سوانح رانندگی را از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش دهیم گفت: دولت و سیستم مدیریتی کشور باید به جد روی کاهش تصادفات فوتی و جرحی برنامه ریزی کنند و ایمنی خودروها نیز افزایش یابد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تصادفات رانندگی سالانه ۷ درصد به تولید ناخالص کشور زیان مستقیم می زنند و ۹ تا ۱۱ درصد خسارت قطعی به بودجه کشور وارد می کند این درحالی است که از دست دادن عزیز یک خانواده هم با هیچ ساز و کاری قابل جبران نیست.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کاهش تلفات تصادفات رانندگی باید یکی از ملاک های ارزیابی استانداران و فرمانداران باشد تا نتایج ملموسی به دست آید.

آقای رحمتی افزود: جلسات کمیسیون ایمنی راه ها و شورای ترافیک در تبریز و کمیته های مربوطه در شهرستان ها باید به صورت منظم تشکیل شده و برای پیشگیری از تصادف های منجر به فوت و جرح اقدام اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشخیص ضربه مغزی و خونریزی داخلی در بیمارستان های عادی ممکن نیست از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست تعداد بیمارستان های ترومایی تصادفات رانندگی را از دو مورد به چهار مورد افزایش دهد.

آقای رحمتی تصریح کرد: اگر آمار سالانه ۲۰ هزار کشته تصادفات رانندگی را تقسیم بر ۲۵۰ کنیم گویی هر ماه حدود ۷ هواپیمای ایرباس ۲۵۰ نفره در کشور سقوط می کند در حالی که اگر هواپیما سقوط کند واکنش همگان نسبت به کشته شدگان هوایی متفاوت تر از تلفات جاده ای خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی گفت: به رغم اینکه ۱۰ درصد آزاد راه های کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد و این استان در مسیر کریدور شرق به غرب واقع شده است اما تجهیزات کنترل ترافیکی استان ما تقریبا نصف استان های همتراز است.

آقای علیزاده افزود: تعداد خودروهای استان از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ حدود ۷۵ درصد افزایش داشت اما زیرساخت ما متناسب با افزایش وسایل نقلیه افزایش نیافته است و باید برای جبران کمبودها تلاش کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.