| کد خبر: 165092 |

کشته شدن بیش از 30 گردشگر چینی در پی سقوط اتوبوس توریستی در کره شمالی

طبق تخمین مؤسسه دریایی کره، تقریبا 80 درصد از کل گردشگران کره شمالی، چینی هستند. به گفته پکن، از سال 2012، بیش از 237،000 چینی از کره شمالی بازدید کردند.

تین نیوز

در پی تصادف اتوبوس توریستی در کره شمالی، 32 نفر چینی و 4 نفر از کره شمالی، کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل تین‌نیوز، وزیر امور خارجه چینی تصادف اتوبوس توریستی و تلفات این حادثه را تأیید کرد.وزارت امور خارجه کره شمالی تأیید کرد که یک تصادف بزرگ در این کشور باعث تلفات فراوانی از جمله گردشگران چینی شده است.

وزیر امور خارجه چین گفت: "سفارت چین در کره شمالی اعلام کرد که طی یک سانحه جدی که در جاده Huanghai کره شمالی رخ داده است گردشگران چینی تلفات زیادی داده اند."

این وزارتخانه هنوز تعداد کشته و زخمی ها را اعلام نکرده اما اشاره کرد که دیپلمات های چینی فورا به صحنه حادثه رفتند.

جزئیات کامل این حادثه هنوز رسما اعلام نشده است. اما، پیشتر، خبرگزاری دولتی چین طی گزارشی در توئیتر اعلام کرد که بر اثر واژگون شدن اتوبوس توریستی از پل، 30 نفر کشته شدند. این توئیت بلافاصله حذف شد. در همین حال، منابع صنعت گردشگری نیز روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که بیش از 30 نفر در سقوط یک اتوبوس توریستی در کره شمالی کشته شده اند.

بخشی از جاده ای که این تراژدی در آن رخ داد، در امتداد دیدار روز جمعه، بین رهبران دو کره، تحت یک پروژه بزرگ نوسازی است. علاوه بر این، شرایط آب و هوایی با باران و باد شدید در روز یکشنبه در شبه جزیره کره، می تواند در این تراژدی دخیل باشد.

به گزارش تیتر یک، کره شمالی تعداد قابل توجهی از گردشگران چینی را به خود جذب می کند. درآمد سالانه گردشگری پیونگ یانگ 44 میلیون دلار است. طبق تخمین مؤسسه دریایی کره، تقریبا 80 درصد از کل گردشگران کره شمالی، چینی هستند. به گفته پکن، از سال 2012، بیش از 237،000 چینی از کره شمالی بازدید کردند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.