| کد خبر: 162886 |

◄ مردم در جاده‌ها بی سر و صدا می‌میرند

رئیس پلیس راهور ناجا به لزوم رسیدگی به حمل‌ونقل جاده‌ای که بیشترین سهم را در جابه‌جایی به عهده دارد گفت: مرگ و میرهای سوانح جاده ای در کشور بی سروصداست.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به لزوم رسیدگی به حمل‌ونقل جاده‌ای که بیش‌ترین سهم را در جابه‌جایی به عهده دارد گفت: مرگ‌ومیرهای سوانح جاده‌ای در کشور بی سروصداست.

به گزارش تین‌نیوز، سردار تقی مهری گفت: درحالی‌که 94 درصد جابه‌جایی‌ها از طریق جاده است روزانه 43 نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند و نزدیک به 1000 نفر صدمه می‌بینند و باید بر حمل‌ونقل زمینی و راهکارهای کاهش حوادث جاده‌ای متمرکز شد.

او با اشاره به واکنش‌های طولانی رسانه‌ای به خبر سقوط هواپیما و مقایسه آمار کشته‌شدگان با آمار تصادفات جاده‌ای گفت: تلفات سوانح جاده‌ای سر و صدا ندارد.

او به مصرف روزانه بیش از ۸۰ میلیون لیتر بنزین در کشور اشاره کرد و گفت:  به‌غیراز شرایط جاده، شرایط خودرو و عوامل انسانی نیز از عوامل  بروز حوادث رانندگی است و در این‌ بین اعمال قوانین رانندگی و امداد و نجات در کاهش سوانح رانندگی  و آمار تلفات جاده‌ای بسیار موثر است.

مهری اضافه کرد: حساس کردن مردم و مسئولان به آمار بالای فوتی‌های حوادث جاده‌ای بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، مهری گفت: 73 درصد کشته‌های جاده‌ای کشور مربوط به جاده‌های برون‌شهری و نیمی از آمار مربوط به زمان انتقال مصدومان  به مراکز درمانی یا در خود این مراکز درمانی است. همچنین ۵۲ درصد از کشته‌های جاده‌ای در کشور به وسیله خودروهای پراید و پژو رخ می‌دهد.

مهری اضافه کرد: حساس کردن مردم و مسئولان به آمار بالای فوتی‌های حوادث جاده‌ای بسیار ضروری است.

مهری ادامه داد:  40 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و 23 درصد تصادفات به خاطر به خاطر سرعت غیرمجاز و تخلفات دیگر بوده است.

او در ادامه گفت: 26 درصد سوانح رانندگی بین ساعت 16 تا 20 بوده است.  آمار تردد خودرو از سال 84 تاکنون سه برابر شده است و 11 میلیون موتورسیکلت نیز در کشور تردد می‌کنند. این در حالی است که ۸۰ درصد از خودروهای ما ایربگ و ترمز ABS ندارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.