| کد خبر: 159445 |

◄ آیا خدمه «سانچی» تا یک روز زنده بودند؟

نظر یک کارشناس حمل‌ونقل دریایی این ایست که خدمه کشتی ساعت‌ها و حتی یک روز پس از انفجار اولیه زنده بودند.

تین نیوز

نظر یک کارشناس حمل‌ونقل دریایی این است که خدمه کشتی سانچی ساعت‌ها و حتی یک روز پس از انفجار اولیه زنده بودند.

به گزارش تین‌نیوز، علی صفرعلی گفت: در حادثه انفجار و اشتعال نفت‌کش سانچی به نظر می‌آید که خدمه امکان حضور روی عرشه و سوارشدن بر قایق نجات را نداشته‌اند، زیرا برای سوارشدن بر قایق نجات، باید از طبقات وارد عرشه شوند. در همین راستا شاید تصمیم گرفته‌شده است که در اسرع وقت حداقل به طبقات پایین نفت‌کش بروند که از حرارت و انفجار در امان بمانند.

به گزارش فارس، صفرعلی ادامه داد: پیش‌بینی من این است که خدمه کشتی ساعت‌ها و حتی یک روز پس از انفجار اولیه زنده بودند اما چون آتش خاموش نشده است به‌تدریج به علت گسترش گازهای سمی، افزایش حرارت و انفجارها جان باختند.

این کارشناس حمل‌ونقل دریایی افزود: متأسفانه به نظر می‌آید چینی‌ها در اطفای حریق و حفظ زمان ساعات طلایی اولیه بی‌توجهی کردند و اولویت را نجات جان خدمه در نظر نگرفتند؛ البته به نظر می‌رسد آن‌ها در همان ابتدا به باور جان باختن خدمه در ساعات اولیه حادثه رسیده‌اند بنابراین محوریت تلاش خود را حفظ محیط‌زیست دریا و جلوگیری از خسارات زیست‌محیطی قرار دادند‌ این در حالی است که به نظر من افرادی که در طبقات پایین‌تر کشتی بودند حداقل تا یک روز بعد از سانحه زنده بودند‌.

صفرعلی در تشریح علت احتمالی وقوع این حادثه گفت: کشتی فله‌بر چینی از محل دماغه به وسط نفت‌کش برخورد کرده و در ابتدا جداره بیرونی و جداره یکی از منابع میعانات را سوراخ کرده و این شکاف منبع حامل میعانات با درجه اشتعال 18-، موجب اشتغال و انفجار شده است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد رادار این کشتی‌ها قبل از سانحه قطع بوده باشد، گفت: در این کشتی‌های نوین بعد می‌دانم رادارها قطع بوده باشد زیرا هر دو کشتی جوان و به‌روز بوده‌اند؛ همچنین تعمیرات سالانه نفت‌کش به‌موقع انجام‌شده و ارزیابی‌ها را همه پاس کرده است و نفت‌کش کلاس BV بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.