| کد خبر: 155017 |

تناقض آماری سهم تصادفات جاده‌ای شد

گفته می‌شود سالانه رقم قابل‌توجهی از مصدومان تصادفات جاده‌ای اردبیل در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، موضوعی که آمارهای ضدونقیض به دنبال دارد.

تین نیوز

گفته می شود سالانه رقم قابل توجهی از مصدومان تصادفات جاده ای اردبیل در بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند، موضوعی که آمارهای ضدونقیض به دنبال دارد.

به گزارش مهر، زمان زیادی از اخباری که برخی جاده های اردبیل را قتلگاه معرفی می کرد، سپری نشده است. رسانه های محلی با انعکاس مطلوب اخبار طی پنج سال گذشته توانسته اند نقش قابل توجهی در کاهش آمار تلفات تصادفات جاده ای استان اردبیل ایفا کنند.

هر چند به تعبیر مسئولان استان اردبیل به مدت سه سال متوالی است که شاهد شیب نزولی تصادفات جاده ای هستیم اما در حال حاضر آمارها از مشکلات عجیب و پیچیده دیگر می گویند بطوریکه به تعبیر مسئولان پلیس راه استان، بخش قابل توجهی از مصدومان تصادفات جاده ای نه در لحظه تصادف و محل وقوع آن بلکه در مسیر بیمارستان و به ویژه خود بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

مرگ 53 درصد متوفیان تصادفات در بیمارستان

رئیس پلیس راه استان اردبیل با ابراز نگرانی از این موضوع به خبرنگار مهر گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری 89 نفر در جاده های اردبیل جان خود را از دست داده و 235 نفر مجروح شده اند.

حجت فتاحی تصریح کرد: این آمار بر اساس آمار اعلامی پزشکی قانونی احصا شده و بررسی ها نشان می دهد 53 درصد از متوفیان در مسیر بیمارستان و یا بیمارستان ها جان باخته اند.

وی تأکید کرد: در مقایسه با فوتی مسیر بیمارستان با خود بیمارستان، بیشترین فوتی مصدومان از خود بیمارستان ها گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان تأکید کرد: متأسفانه در تعداد تلفات تصادفات جاده ای بعد از انتقال به بیمارستان با افزایش به نسبت سال گذشته مواجه هستیم و در هفت ماهه نخست سال گذشته 48 درصد از مصدومان در مسیر بیمارستان یا خود بیمارستان جان خود را از دست داده بودند.

فتاحی به ضرورت ارتقا امکانات اورژانسی و درمانی بیمارستان ها تأکید کرد و افزود: این رقم پذیرفته نیست و انتظار می رود برای کاهش آن تلاش شود.

فوتی مصدومان به یک سوم کاهش یافته است

این آمار البته مورد پذیرش علوم پزشکی استان نیست بطوریکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از ارائه خدمات مطلوب در اورژانس ها به مصدومان تصادفی خبر داد.

قدرت اخوان اکبری به خبرنگار مهر گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته 62 نفر و در شش ماهه نخست امسال فقط 20 نفر مصدوم در بیمارستان ها فوت شده اند که بیانگر کاهش آن به یک سوم است.

در شش ماهه نخست سال گذشته 62 نفر و در شش ماهه نخست امسال فقط 20 نفر مصدوم در بیمارستان ها فوت شده اند که بیانگر کاهش آن به یک سوم است وی افزود: در عین حال تعداد مراجعه مصدومان نیز با کاهش همراه است و از پنج هزار و 423 نفر در شش ماهه اول سال گذشته به چهار هزار و 521 نفر در سال جاری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد: در واقع به رغم افزایش بستری ها و طبیعتاً عوارض تصادف، بیش از دو سوم فوتی هایی که هر سال داشتیم در بیمارستان زنده مانده اند.

وی تعداد بستری مصدومان در شش ماهه نخست سال گذشته را هزار و 661 نفر و در نیمه نخست سال جاری هزار و 775 نفر برشمرد.

اقدامات کاهش تلفات تصادفات تداوم یابد

مطالعات نشان داده تصادفات جاده ای در اردبیل همچنان یکی از عوامل جدی مرگ ومیر محسوب می شود.

بطوریکه مطابق اعلام پلیس راه استان با فرهنگ سازی تعداد تصادفات فوتی کاهش یافته اما تعداد تصادفات جرحی با افزایش همراه است که به معنی کاهش شدت تصادفات با فرهنگ سازی ها است.

در عین حال معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل معتقد است هر چند کاهش تلفات اقدام مطلوبی است اما تداوم آن مورد انتظار است.

یوسف خدادادی تصریح کرد: تعداد نقاط حادثه خیز از 105 مورد در سال 91 به 25 مورد در سال جاری کاهش یافته و در کاهش تلفات تصادفات جاده ای مؤثر است.

وی متذکر شد: با این وجود تصادفات همچنان آسیب جدی است و مرگ یک نفر می تواند در زندگی چند فرد دیگر و خانواده وی تأثیرات سو به دنبال داشته باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تأکید کرد: ضروری است تمامی دستگاه های متولی از تمامی ظرفیت و امکان خود برای کاهش تلفات تصادفات جاده ای بهره گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.