| کد خبر: 150069 |

رئس پلیس راه استان قزوین:

سوانح جاده ای در جاده های استان قزوین ۲۴ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با فرهنگ سازی انجام شده، اعمال قانون و حضور موثر پلیس در جاده ها و رعایت مقررات از سوی رانندگان در نیمه اول امسال سوانح جاده ای استان ۲۴ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با فرهنگ سازی انجام شده، اعمال قانون و حضور موثر پلیس در جاده ها و رعایت مقررات از سوی رانندگان در نیمه اول امسال سوانح جاده ای استان ۲۴ درصد کاهش یافت.

سرهنگ بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر  اطهارداشت: در شش ماهه امسال سوانح منجر به فوت ۱۵ درصد و منجر به جرح ۱۳ درصد کاهش یافته است و در مجموع شاهد کاهش ۱۲.۵ درصدی سوانح در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش پزشکی قانونی هم در نیمه اول امسال سوانح رانندگی در استان ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: مهمترین دلایل کاهش سوانح در استان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، فرهنگ سازی انجام شده، اجرای طرح های ضربتی و انضباطی ترافیکی در جاده ها و حضور موثر پلیس در محورها، برخورد قاطع با متخلفان و همکاری نیروهای امدادی بوده است.

سرهنگ بیگلری یادآورشد: سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف از مسیر از مهمترین عوامل بروز سوانح جاده ای در استان قزوین است که با کمک دستگاههای امدادی مانند راهداری، حمل و نقل جاده ای، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر، در مواقع بروز حوادث به یاری رانندگان شتافته ایم.

وی افزود: در برخورد با حوادث حادثه ساز هم شاهد افزایش ۱۴ درصدی هستیم که این روش نیز توانسته به کاهش سوانح منجر شود.

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد: بر اساس ارزیابی های انجام شده خروج از جاده ۷.۳ درصد، برخورد وسیله نقلیه با یکدیگرحدود ۳۳ درصد، برخورد خودرو با موتورسیکلت ۱۰ درصد، برخورد با عابر پیاده ۸ درصد از سوانح را تشکیل میدهد.

بگفته سرهنگ بیگلری بیشترین زمان وقوع حوادث جاده ای در استان قزوین بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ است که ۲۳ درصد اززمان تصادفات را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۳ درصد سوانح در آزاد راهها، ۲۲.۸ درصد در بزرگراه، راه اصلی ۱۰.۵ درصد، راه فرعی ۲ درصد و در راه روستایی ۱۱.۷ درصد رخ می دهد.

بیگلری اظهارداشت: در برخورد با متخلفان در نیمه اول امسال ۱۴۸۶ دستگاه خودرو با دو تخلف همزمان و ۳۲۸۵ دستگاه موتورسیکلت توقیف شدند و ۴۴ جلد گواهینامه رانندگان پرتخلف ضبط شده است.

وی افزود: برای کاهش سوانح جاده ای باید برخی اقدامات انجام شود که در این راستا یک طرفه شدن برخی محورهای دوطرفه از جمله در محور بویین زهرا به ساوه حدافاصل آراسنج تا هجیب، اصلاح روکش آسفالت در لاین جنوبی آزادراه قزوین به تهران حدفاصل پل طالقان و نیز لاین جنوبی اتوبان زنجان به قزوین حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی تا نجف آباد ضروری است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.