| کد خبر: 39211 |

وزیر راه و شهرسازی در همایش سیستم‌های هوشمند خبر داد:

◄ افزایش ۴ برابری دوربین‌های موجود در جاده‌ها در سال آینده / وضعیت نامطلوب ۴۰ درصد از راه‌های شریانی

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در اولین همایش سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای از افزایش دوربین های موجود در جاده های کشور به هزار و 800 دستگاه خبرداد و گفت: تمامی شبکه های اطلاعاتی دستگاه های متولی حمل و نقل و ایمنی جاده های کشور یکپارچه می شوند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از نخستین همایش سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای که به همت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سالن همایش های سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است، عباس آخوندی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد دوربین های نظارتی و کنترلی موجود در جاده های کشور کمتر از 500 دستگاه است که این تعداد تا پایان سال آینده به 1800 دستگاه و حدود 4 برابر خواهد رسید.

وی افزود: 48 هزارکیلومتر راه شریانی در کشور وجود دارد که 75 درصد حمل و نقل ایران بر روی آنها شکل می گیرد و 40 درصد از این راه های شریانی در وضعیت نامناسب قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "مجلس شورای اسلامی برای نگهداری راه ها بودجه ای معادل 500 میلیارد تومان تصویب کرد " گفت:  ضمن تشکر از مجلس، این بودجه برای اولین بار و علی رغم وضعیت نامناسب بودجه کشور تصویب شد. اگرچه برای نگهداری راه های کشور سالانه به هفت هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

آخوندی بیان داشت: حدود 480 هزار کامیون در کشور دارای کارت سوخت هستند اما طبق آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کمتر از 100 هزار کامیون بارنامه دریافت کرده اند. بنابر این ما از میزان پیمایش 100 هزار کامیون اطلاعی در دست نداریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هدف از هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای یکپارچگی است و ایمنی یکی از پارامترهای آن به شمار می رود. به همین خاطر تبادل اطلاعات یک اصل مهم در یکپارچگی به شمار می رود که تاکنون میان وزارت راه و شهرسازی، پلیس، وزارت صنایع و معادن، سازمان استاندارد، هلال احمر و امداد و نجات ایجاد شده است.

وی در پایان با اشاره به افزایش تلفات ناشی از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اذعان کرد: رویکرد سازمانی و حس تعلق تبدیل به موانعی برای افزایش بهره وری و کارآمدی شده است در صورتی که یک تصویر ذهنی بیش نیست به همین خاطر در نظر داریم تا در مرحله بعدی با مدیریت های درون شهری برای ایجاد یکپارچگی به توافق برسیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.