| کد خبر: 162152 |

◄ یک نماینده مجلس: گران شدن بلیت مترو، اجتناب‌ناپذیر است

در حالی که دولت آلمان در نظر دارد برای کاهش آلودگی هوا استفاده از وسایل نقلیه عمومی را رایگان کند، در ایران اما، رویکردها به سمت افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه در بخش پرطرفدار مترو است که در همین زمان اندک پس از تصویب شورای شهر، اعتراضات زیادی را به همراه داشت است.

تین نیوز

در حالی که دولت آلمان در نظر دارد برای کاهش آلودگی هوا استفاده از وسایل نقلیه عمومی را رایگان کند، در ایران اما رویکردها به سمت افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه در بخش پرطرفدار مترو است که در همین زمان اندک پس از تصویب شورای شهر، اعتراضات زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، روز گذشته بود که شورای شهر تهران اقدام به تصویب نرخ‌های پیشنهادی معاونت حمل‌ونقل وترافیک به منظور افزایش قیمت بلیت مترو کرد که از همان دقایق اولیه اعتراضات مردمی را درپی داشت.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس  در این‌باره گفت: قیمت مترو در مقایسه با دیگر مدهای حمل‌ونقلی از جمله تاکسی همچنان قابل رقابت است.

هادی بهادری تصریح کرد: کسانی که روزانه از مترو استفاده می‌کنند، غلیرغم کمبود فضا و کسری واگن در این بخش ترجیح می‌دهند از از این مد حمل‌ونقلی استفاده کنند، خصوصیات بارز مترو باعث شده ازدحام در این بخش بیش‌تر باشد.

وی با تاکید بر این موضوع که متاسفانه در تکمیل وتوسعه مترو تهران، شهرداری با کمبود منابع مالی فراوانی مواجه است، گفت: برای این‌که بتوان بخشی از کمبود بودجه در توسعه مترو را جبران کرد ناگزیر از افزایش نرخ بلیط هستیم تا هزینه توسعه مترو از این محل فراهم شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان این مطلب که «شهرداری ناچار از تامین منابع مورد نیاز توسعه حمل‌ونقل عمومی از محل درآمدهای شهر است»، ابراز داشت: در این گونه‌موارد ما نباید شرایط کشورمان را با آلمان مقایسه کنیم، زیرا کشوری که در حال توسعه است باید همراهی مردم را تا رسیدن به اهداف داشته باشد.

بهادری با تاکید بر این مهم که بسیاری از ایستگاه‌ها باید تکمیل و راه‌اندازی شوند افزود: این تعداد از ایستگاه‌ها در دروه مدیریت گذشته پیش از کامل شدن افتتاح شده‌اند که به دلیل حفظ جان مسافران مدیریت جدید ناگزیر از تعطیلی برخی خطوط شد و لذا جز با افزایش منطقی قیمت نرخ خدمات و یا همراهی دولت دستیابی به متروی استاندارد ممکن نیست.

وی با تاکید بر منطقی بودن شیب افزایش قیمت و در کنار آن توجه به حقوق مردم، یادآور شد: به دلیل کسری بودجه همراهی دولت با شهرداری قطعا ممکن نیست اما، این امر نباید دلیلی باشد تا قیمت‌های دو تا چند برابر بر استفاده کنندگان مترو تحمیل شود.

به گزارش تین‌نیوز، وزیر حمل‌ونقل آلمان چندی پیش با اشاره به این موضوع که آلودگی هوا در کلان شهرهای آلمان رو به افزایش است و متعاقب آن کاهش استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از رایگان شدن استفاده از این وسایل برای مردم خبر داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.