| کد خبر: 148488 |

تحقق اقتصاد مقاومتی در تاکسی‌های اینترنتی

این روزها اخباری درباره بروز برخی چالش‌ها بین تاکسی‌داران و شرکت‌های نوپای مسافربری «اسنپ» و «تپسی» شنیده می‌شود.

تین نیوز

این روزها اخباری درباره بروز برخی چالش‌ها بین تاکسی‌داران و شرکت‌های نوپای مسافربری «اسنپ» و «تپسی» شنیده می‌شود.

این در حالی است که در این سامانه‌ها، استفاده از فناوری باعث شده هم مسافر و هم راننده، باصرفه و بسیار سریع با استفاده از ابزاری که برای یافتن آنها در کمترین زمان ممکن فراهم‌شده، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با مناسب‌ترین نرخ و به‌طور «برد-برد» به مقصد نهایی برسند که در این چرخه، مقصد راننده، درآمد است.

در این زمینه و در بیان چالش تاکسیرانی سنتی با تاکسی‌های جدید، منتقدان از «دامپینگ» سخن می‌گویند؛ مسئله‌ای که موجب رکود کسب‌وکارهای بسیاری در دولت‌های نهم و دهم در اثر واردات بیش‌ازحد و بدون برنامه شد. این بسیار عجیب است و جای تعجب دارد که چرا مسئله تاکسی‌های اینترنتی که نوعی بهره‌گیری از فناوری است، به دامپینگ ارتباط داده و این دو را باهم مقایسه می‌کنند؟

در این دعوا بهتر آن است که شرکت‌های تاکسیرانی به‌جای تقابل با علم و فناوری و حذف رقیب، به تعامل با آن بیندیشند، زیرا راه‌اندازی این تاکسی‌های اینترنتی، اقدامی بسیار ارزشمند در راستای تقویت تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.

ارتباط لحظه‌به‌لحظه مسافر و راننده، امکان کنترل مسیر و امکان رهگیری‌های بعدی، فقط برخی از مزیت‌های تاکسی‌های اینترنتی است. این سامانه‌ها بسیاری مزیت‌های دیگر نیز به دنبال خواهند داشت که زیرساخت‌های فرهنگی راننده و مسافر از آنها تاثیر خواهد پذیرفت.

از این سامانه می‌توان در ارتقای خدمات‌دهی شبکه حمل‌ونقل ریلی شهر نیز بهره گرفت. با توجه به اینکه درحال‌حاضر مترو همه شهر را پوشش نمی‌دهد، می‌توان با فراهم کردن اینترنت رایگان برای مسافران بر این تعامل افزود و ادامه امنیت مسیر را برای آنها تضمین کرد. با توجه به مزیت‌های متعدد تاکسی‌های اینترنتی، انصاف نیست به‌جای استقبال از این سامانه‌ها و حمایت و تعامل با آنها، در مقابل آنها بایستیم؛ آن‌هم در سالی که بانام «اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است.

تابان رضایی - کارشناس حمل‌ونقل

 

 

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.