| کد خبر: 143090 |

مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور برگزار شد

سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور سه شنبه 24 مرداد با حضور مدیران عامل سازمان ها و واحدهای تاکسیرانی شهری و مدیران عامل سازمان های بار و مسافر شهرداری ها در هتل المپیک تهران برگزار شد.

تین نیوز

سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور سه شنبه 24 مرداد با حضور مدیران عامل سازمان ها و واحدهای تاکسیرانی شهری و مدیران عامل سازمان های بار و مسافر شهرداری ها در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مرتضی ضامنی سرپرست اتحادیه تاکسیرانیرای شهری کشور در این مجمع گزارشی از اقدامات این اتحادیه ارائه نمود و از نوسازی 53 هزار و 299 دستگاه تاکسی شهری طی 18 ماهی که از آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی گذشته در کشور خبر داد.

وی افزود: از این تعداد تاکسی نوسازی شده، 42 هزار و 639 دستگاه آن خودرو پژو 405 و 10 هزار 660 دستگاه نیز خودرو سمند بوده است.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور اولویت کاری اتحادیه است اظهار کرد: همچنین دراین مدت 50 هزار و 436 دستگاه تاکسی فرسوده شهری اسقاط و از رده خارج شده است.

به گفته ضامنی، در این مدت 78 هزار و 611 نفر نیز برای اسقاط خودرو در سامانه ثبت نام و تقاضای خود را ثبت کرده اند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: 7 هزار راننده تاکسی شهری در کشور برای نوسازی خودرو ثبت نام و به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: رانندگانی که نسبت به دریافت تسهیلات بانکی نوسازی خودرو اقدام نکنند از لیست سامانه نوسازی خودرو اتحادیه حذف خواهند شد.

وی اضافه کرد: ثبت نام برای نوسازی تاکسی های فرسوده مدل سال 1386 از تیرماه جاری آغاز شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت نسبت به نام نویسی و انجام فرایند مربوطه اقدام نمایند.

ضامنی همچنین افزود: تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان کم است و به همین دلیل تفاهم نامه ای استفاده از خودرو آریو به عنوان تاکسی با شرکت سایپا امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی در خصوص تعداد تاکسی های شهری کشور وجود ندارد، گفت: این آمار همیشه بین 320 هزار تا 350 هزار عدد اعلام می شود که با طراحی سامانه جامع تاکسیرانی، ظرف 2 ماه دیگر آمار دقیق مشخص می شود.

به گفته وی، همچنین آمار ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی در زمینه تعداد رانندگان تاکسی بیمه شده کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است اما آمار اتحادیه حداکثر 900 هزار نفر می باشد که با تکمیل سامانه جامع تاکسیرانی بیمه افرادی که ذینفع نیستند نیز خذف خواهد شد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهر کشور همچنین به فعالیت شرکت های خصوصی تاکسی اینترنتی در برخی شهرهای اشاره کرد و گفت: دراین زمینه جلسات متعددی با مدیران این شرکت ها برگزار شده و پیش نویس آیین نامه فعالیت این نوع تاکسی برای ارائه به شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تهیه شده است.

به گفته وی، این اقدام موجب قانونمند شدن فعالیت تاکسی های اینترنتی در کشور می شود.

ضامنی افتتاح «خانه های تاکسی» و اجرای طرح «تاکسی کارت» در آینده نزدیک را از جمله اقدامات اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور برای خدمت رفاهی به رانندگان تاکسی و خانواده های آنان عنوان کرد.

وی افزود: تاکسی کارت، کارتی اعتباری است که برای ارایه خدمات رفاهی به رانندگان تاکسی با کارکردی همانند حساب های قرض الحسنه درنظر گرفته شده است.

در ادامه مجید عبدالهی رئیس هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور طی سخنانی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال 70 هزار تاکسی فرسوده نوسازی می شود که این عدد معادل کل نوسازی است که در طول عمر 40 ساله تاکسیرانی در کشور انجام شده است.

وی افزود: از 180 هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور بیش از 53 هزار تاکسی نوسازی شده و به نظر می رسد با نوسازی 150 هزار تاکسی باقیمانده که بخشی از تاکسی های فرسوده امسال به آنها اضافه شد بتوانیم خدمات مناسب تری به شهروندان ارائه دهیم .

وی با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور، افزود: آلودگی هوا در کشور بخصوص در کلان شهرها مسئله جدی است و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و استفاده از فناوری های نوین کمک می کند بهبودی نسبی در کاهش آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در اجرای این فرایند باید ملاحظاتی را نیز در نظر گرفت گفت: تلاش شده است نظام بانکی کشور که تاکنون نیز همراهی خوبی در بحث نوسازی تاکسی های فرسوده داشته، بیشتر و مناسب تر با جامعه تاکسیرانی در حوزه ضمانت ها و پرداخت ها داشته باشد.

عبداللهی گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه شود سطح بندی شهرها در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی است اگرچه بخش عمده تاکسی ها در کلان شهرها قرار دارد اما نیاز است یک انعطاف پذیری در شهرهای کوچک در بحث نوسازی و ایجاد اشتیاق میان صاحبان تاکسی های فرسوده پیش بینی شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اضافه کرد: باید در شهرهای کوچک به گونه ای عمل کرد که هزینه ها و درآمدهای تاکسیرانان با سبد هزینه های طرح نوسازی متناسب باشد و صاحبان تاکسی ها به شرکت در اسقاط کردن خودروهای خود تمایل نشان دهند.

وی درباره پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ها در شهرها نیز گفت: تاکنون تجربیات متعددی در حوزه پرداخت الکترونیکی کرایه ارائه شده اما هنوز به یک روند منسجم در این زمینه نرسیده ایم مسئله اصلی که در این زمینه وجود دارد بحث فناوری الکترونیک پرداخت کرایه است که هم باید کاربردی باشد و هم شهروندان پرداخت هایشان را به راحتی انجام دهند.

عبداللهی اضافه کرد: این فناوری باید به سمتی برود که حداقل قیمت آن در شکل آرمانی اش به صورت رایگان در اختیار تاکسی ها قرار گیرد البته اتحادیه با جدیت به دنبال اجرای این طرح است و امیدواریم به زودی شامل عملیاتی شدن آن باشیم.

وی در ادامه به موضوع استفاده از فناوری های اینترنتی در حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی گفت: مردم انتظار دارند در این حوزه بهترین خدمات را در کمترین زمان دریافت کنند البته شرکت هایی در کشور گام هایی در این زمینه برداشته اند اما ما در اتحادیه تاکسیرانی به دنبال یک وحدت رویه هستیم.

عبداللهی گفت: معتقدیم باید قوانین در این زمینه به گونه ای قابل اجرا تنظیم شوند و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید تحت لوای یک قانون مشخص قرار گیرند به گونه ای که هم شهروندان و هم حاکمیت به آن اطمینان داشته باشند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر قاعده ای را در اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تعریف کردیم و دستورالعمل آن به وزارت کشور تنظیم شده است که پس از عبور از مراحل قانونی و تصویب در شورای عالی ترافیک، کار تاکسی اینترنتی را با شرکت هایی که هم اکنون در این حوزه فعال هستند آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کرامت شهروندان در حوزه تاکسیرانی باید بیش از پیش در اولویت قرار گیرد، ابراز امیدواری نمود که شوراهای پنجم که بزودی کارخود را آغاز می کنند، نگاه ویژه ای به بحث توسعه حمل و نقل عمومی شهری داشته باشند.

در ادامه با انتخاب اعضای هیات رئیسه مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری بریاست مهندس راحتی رئیس مجمع، بازرس اتحادیه گزارش حسابرسی را ارائه نمود که به تصویب رسید.

در ادامه برای انتخاب دو عضو جدید هیات مدیره و بازرس، رای گیری به عمل آمد که در نهایت با رای اعضای حاضر در مجمع عمومی جعفری مدیرعامل تاکسیرانی اصفهان و کاظمی مدیرعامل تاکسیرانی نسیم شهر به عنوان اعضای جدید هیات مدیره و حیدری مدیرعامل تاکسیرانی مرودشت به عنوان بازرس اتحادیه برگزیده شدند.

همچنین در حاشیه این مجمع عمومی از خدمات اعضای سابق هیات مدیره اتحادیه و یکی از کارکنان اتحادیه که به افتخار بازنشستگی نائل شد، تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.