| کد خبر: 258042 |

پیش بینی افزایش ۱۷ درصدی حمل و نقل کانتینری بین روسیه و هند در سال ۲۰۲۳

انتظار می رود حمل و نقل دریایی کانتینری مستقیم بین روسیه و هند از ۷۶ هزار تی ای یو در سال ۲۰۲۲ به ۸۹ هزار تی ای یو در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

تین نیوز

در حالیکه اخبار منتشره از سوی مراجع دیپلماتیک از اراده روسیه در مورد جایگزینی کریدور شمال جنوب به جای کانال سوئز برای مبادلات تجاری دریایی با هندوستان و جنوب آسیا خبر می دهند، German Maslov، معاون بخش لاینر و لجستیک گروه روسی فسکو، در انجمن اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ (SPIEF-2023) گفت: ما انتظار داریم حمل و نقل دریایی کانتینری مستقیم بین روسیه و هند از ۷۶ هزار تی ای یو در سال ۲۰۲۲ به ۸۹ هزار تی ای یو در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

 به گفته ماسلوف، محموله های اصلی وارداتی به روسیه سرامیک و حبوبات، مصالح ساختمانی و محولات صادراتی به هند محصولات شیمیایی معدنی و کاغذ هستند. 

او میگوید: گروه فسکو محمولات مختلف بین بندر ولادی وستوک (شرق دور روسیه) و بنادر آسیایی را با بیش از ۳۰ فروند کشتی حمل می کند. 

او افزود ما یک خط حمل منظم کانتینر بین هند و سنت پترزبورگ [از طریق کانال سوئز] باز کرده ایم و با موفقیت محموله ها را به بندر موندرا در سواحل غربی هند ارسال می کنیم.

او وعده داد که فسکو ظرف یک ماه دیگر یک خط مستقیم رفت و برگشت برای حمل کانتینر بین بندر نووروسیسک در دریای سیاه و بندر ناواشیوا در سواحل غربی هند راه اندازی می کند تا سرویس FESCO Indian Line بین بنادر هند و نووروسیسک، جغرافیای خدمات حمل و نقل کانتینری خود را گسترش دهد. 

هندوستان نیز به طور فعال در حال توسعه حمل و نقل محمولات خود از طریق دریا با سایر کشورهاست و بنادر خاور دور روسیه را یکی از امیدوار کننده ترین مسیرها برای این کار  می داند.

ژرمن ماسلوف هنگام صحبت در مورد منطقی بودن استفاده از مسیر دریای شمال (NSR) یادآور شد که FESCO به مدت دو سال با موفقیت محموله را از طریق مسیر دریای شمال به خاور دور منتقل کرده است و تاکید کرد که شرکای تجاری فسکو نیازی به نگرانی در مورد ایمنی حمل محمولات از طریق مسیر قطب شمال (NSR) ندارند. 

مبادلات تجاری دریایی روسیه سالانه بالغ بر ۸۵۰ میلیون تن است که حدود ۱۱ درصد از آن از طریق مسیر قطب شمال و ۲۶ درصد آن از طریق بنادر شرق دور آن کشور انجام می شود. 

وی تاکید کرد، ما پتانسیل زیادی داریم و در حال ایجاد پل هایی برای اتصال شرکت های تجاری در کشورهای مختلف جهان هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.