| کد خبر: 91976 |

تکمیل پروژ‌ه‌های راه‌سازی ایلام؛ نیازمند اعتبارات ملی

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تکمیل پروژه‌های استان با بودجه‌ی استانی محقق نمی‌شود و نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.
 
 «سیدکماالدین میرجعفریان» در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: در سطح استان ایلام 3 هزار و 200 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی داریم که از این مجموع تنها 65 کیلومتر آن به صورت بزرگراه است که با توجه به حجم ترافیک استان به ویژه در اربعین این زیرساخت بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی در خصوص اجرایی زیرساخت‌ها بحث اعتبارات است و با اعتبارات استانی نمی‌توانیم این پروژه‌ها را به انجام برسانیم، گفت: احداث تونل کبیر کوه رکورد کشوری زده و 1300 متر حفاری که در یک سال صورت گرفته نشان می‌دهد استان ظرفیت لازم برای راه‌سازی دارد اما باید منابع مالی آن تأمین شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه محور کرمانشاه – حمیل - ایلام و مهران و بعدازآن مهران - دهلران - اندیمشک نیازمند حمایت است، تصریح کرد: ظاهراً کرمانشاه برای محور کرمانشاه – حمیل برنامه‌ی جدیدی ندارد اما این موضوع برای ایلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
میرجعفریان ادامه داد: از صالح‌آباد تا مهران و دهلران و اندیمشک 300 کیلومتر است که 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در مرحله اول 180 میلیارد تومان از 3 راهی صالح‌آباد تا 3 راهی «بان رحمان» است و برای ساخت دهلران – اندیمشک با وزارت نفت همکاری خواهیم کرد و 62.5 میلیارد تومان سهم وزارت راه خواهد بود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: محور ایلام دره‌شهر و بدره و آبدانان نیز در دستور کار قرار دارد و محور ایلام به ملکشاهی به عنوان مسیر جایگزین اربعین ه نیازمند حمایت است.
 
میرجعفریان درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در ایلام گفت: سال گذشته 2 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد و 3 هزار واحد دیگر باقی نمانده است.
 
وی‌ گفت: در سال گذشته 3 فرهنگ‌سرا افتتاح شد و امسال هم داریم سه پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی دنبال خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.