| کد خبر: 9097 |

جاده ترانزیتی رستمکلا به بندرامیرآباد بهره برداری می رسد

تین نیوز |  فرماندار بهشهر گفت: جاده رستمكلا به بندرامیرآباد بعنوان جاده مهم در ترانزیت كالا و كاهش ترافیك از بندر امیرآباد تیرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
محمد تقی نورزاد  در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر اظهار داشت: این جاده از جمله راهها و جاده های مهم و استراتژیك ما است كه با اعتبار 11 میلیارد تومانی از سازمان بنادر و كشتیرانی كشور در دستور كار قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: جاده رستم‌کلا به بندر امیرآباد 20 کیلومتر طول دارد كه  5 کیلومتر تعریض آن انجام شده، و پیمانکار متعهد شده است 3.5 کیلومتر باقی‌مانده را حداکثر تا پایان خرداد 93، تعریض کند و این پروژه درتیر ماه به بهره برداری می رسد.
 
نورزاد همچنین با اشاره به عدم جاده دسترسی و عبور و مرور از شهرستان به برخی از روستاهای منطقه خاطر نشان كرد: متاسفانه سالها برای رفت و آمد به برخی از روستاهای بخش یانه سر باید از شهرستانها همجوار می رفتیم كه مورد قبول نبوده است كه با رایزنی های انجام شده 80 كیلومتر جاده جدید برای دسترسی آسان در اختیار پیامانكار داده شده است.
 
وی گفت: با استقرار پیمانكار در منطقه بخش یانه سر و راه اندازی سنگ شكن و كارخانه آسفالت 22 كیلومتر از این جاده آماده آسفالت است تا از مشكلات ناشی از عبور و مرور از شهرهای همجوار كاسته شود.
 
فرماندار بهشهر همچنین با اشاره به نهایی شدن كارخانه كمپوست بعنوان بزرگترین پروژه در شرق مازندران گفت: این پروژه نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار بوده است كه  با توجه به كمبود اعتبارات در سال گذشته و عدم بودجه كافی در سال جاری به بهره برداری می رسد.
 
نورزاد با بیان اینكه این كارخانه دارای بهترین ابنیه از نظر فنی و بالاترین دستگاه كمپوست زباله است خاطر نشان كرد: مهمترین مشكل ما برای راه اندازی خرید دستگاه ویندرو بوده كه نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار با توجه به تحریم و افزایش قفیمت بوده است كه 400 میلیون تومان توسط شهرداری های شرق مازندران(بهشهر، نكا، گلوگاه، خلیل شهر و رستمكلا)، 600 میلیون تومان توسط سازمان همیاری شهرداری های كشور و یك میلیارد تومان تسهیلات این مسئله حل شده و مشكلی نداریم اما برای بهره برداری كامل نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار دیگر غیر زا خرید ویندرو هستیم كه با اختصاص این اعتبار كمپوست تكمیل می شود.
 
در این جلسه همچنین محسن جعفری بعنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی بهشهر، علیرضا میرزاپور بعنوان رییس اداره تعاون روستایی، مرتضی سالاری بعنوان رییس زندان بهشهر  و محمد نوراللهی بعنوان سرپرست جدید بانك صادرات بهشهر معرفی از خدمات مدیران گذشته قدردانی شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.