مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمال کشور عنوان کرد:
◄ راهها و ابنیههای فنی تاثیرگذار بر تسهیل تردد در سفرهای نوروز
تیننیوز| مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمال کشور بهرهبرداری از برخی پروژههای شمال کشور پیش از ایام نوروز را سبب تسهیل و تسریع در سفرهای نوروزی دانست و گفت: احداث پل و تونل چالوس، تقاطع اتصالی کمربندی نوشهر-چالوس و پل سردآبرود با اعتبار هزینه شده 675 میلیارد ریال ازجمله پروژههای بهرهبرداری شده در این ایام است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، علیاکبر محمدی ترافیک سنگین مسیر تهران و مازندران و بهرهبرداری از قطعه چهار آزادراه تهران-شمال را سبب گره ترافیکی در پل رودخانه چالوس عنوان و اضافه کرد: این طرح در قالب دو بخش در دست احداث قرار گرفته است که بخش اول آن شامل پل باند شمالی و تونل چالوس در ایام نوروز به بهرهبرداری رسید.
وی افزود: در محل باند جنوبی پل سردآبرود در محور چالوس-تنکابن نیز به دلیل عرض کم مسیر، ترافیک سنگین وجود داشت که این بخش را به گره ترافیکی جاده کناره مبدل کرده بود که برای اولین بار در کشور با احداث پل جدید در محل پل قدیمی به دهانه 31 متر در مدت 2 ماه و با صرف حدود 30 درصد هزینه، گره ترافیکی رفع و ترافیک منطقه ساماندهی شد.
اتصال کمربندی چالوس-نوشهر از دیگر پروژههای مورد بهرهبرداری قرارگرفته در ایام نوروز است که مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمال کشور در رابطه با آن میگوید: پروژه اتصال کمربندی چالوس به کمربندی نوشهر باهدف تأمین ارتباط مناسب شرق و غرب استان مازندران و اتصال آنها به آزادراه تهران-شمال طراحی و اجرا شد.
محمدی با بیان اینکه «برای اتصال و ساماندهی کمربندی چالوس-نوشهر یک دستگاه تونل در مسیر کنارگذر نوشهر-چالوس به طول حدود 530 متر، یک دستگاه پل در مسیر باند شمالی کنارگذر نوشهر-چالوس بر روی رودخانه چالوس به طول حدود 430 متر» قبل شروع سفرهای نوروزی ساخته شد، در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین یک تقاطع غیر همسطح حدفاصل تونل و کمربندی نوشهر برای توزیع ترافیک در کمربندی مذکور با یک دستگاه پل به طول 96 متر و پنج دستگاه شیبراهه و یک تقاطع غیر همسطح در ابتدای کمربندی نوشهر برای توزیع ترافیک در انتهای جاده قدیم تهران-چالوس شامل یک دستگاه پل به طول 140 متر احداث و به
بهرهبرداری رسید.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمال کشور تسهیل و تسریع ترافیک عبوری در رفع گره ترافیکی غرب به شرق مازندران در محل پل سردآبرود، صرفهجویی در مصرف سوخت معادل 600 میلیارد ریال در مدت ده سال، صرفهجویی در استهلاک ماشین به میزان 400 میلیارد ریال در مدت ده سال و کاهش زمان سفر به میزان 15 میلیون ساعت وسیله نقلیه در مدت ده سال را ازجمله مزایای بهرهبرداری از این طرح عنوان کرد.
محمدی راههای منتهی به استان مازندران را به دلیل ترافیک عبوری بالا با اهمیت دانست و یادآور شد: تکمیل شبکه حملونقل و اتصال مرکز کشور به استان مازندران و اتصال این مناطق به شبکه سرسری راهآهن، آزادراه و بزرگراه سبب صرفهجویی قابلتوجه در مصرف سوخت، کاهش تصادفهای رانندگی و توسعه گردشگری خواهد داشت که این امر در تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی مؤثر خواهد بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.