| کد خبر: 84790 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ اولین تجربه ایران در حمل‌ونقل ترکیبی ریل و بندر / همکاری با کره‌ای‌ها در هفته آینده‌ تصمیم‌گیری می‌شود

تین‌نیوز | مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در جلسه ای با حضور هیئتی از کشور کره جنوبی گفت: راه‌آهن رشت- آستارا به طول 152 کیلومتر به دنبال تکمیل کریدور شمال- جنوب و تسهیل مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپا احداث می‌شود و اولین تجربه کشور در حمل و نقل ترکیبی ریل و بندر است.

کیم جاجئونگ مدیرکل دفتر مسکن وزارت زمین، زیرساخت و حمل‌ونقل کره جنوبی در تاریخ 9 آذر سال گذشته در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های کره‌ای برای حضور در ایران خبر داد و گفت: همکاران من در بخش زیرساخت حمل‌ونقل از علاقه‌مندی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و همکاری در بخش زیربناهای حمل‌ونقل ایران به ویژه حمل‌ونقل ریلی و قطارهای سریع السیر و سایر بخش‌ها سخن به میان می‌آورند.

روز گذشته یک هیئت اقتصادی از کره‌جنوبی برای سرمایه گذاری در بخش زیربناهای ریلی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل حضور یافت و جلسه ای با حضور علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد.

بطبق اعلام روابط عمومی شرکت ساخت‌ و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، علی نورزاد در جلسه علنی با هیئتی از کشور کره جنوبی درخصوص سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی ریلی گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در آغاز سال 1395 و به دنبال استقبال کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌های زیرساختی ایران، هیئتی از کشور کره جنوبی با حضور در شرکت ساخت و توسعه خواستار همکاری و مشارکت در احداث پروژه‌های ریلی شد.

در این جلسه علی نورزاد ضمن معرفی پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در بخش ریلی از آمادگی همکاری در چهار پروژه ریلی خبر داد و گفت: اجرایی شدن برجام در سال گذشته سرمایه‌گذاران خارجی را برای مشارکت در زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران ترغیب کرد و این امر در واپسین روزهای سال شتاب بیشتری گرفت و در حال حاضر دو پروژه مهم ریلی راه‌آهن رشت- آستارا و آستارا- انزلی با طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز‌های لازم برای تضمین دولت آماده واگذاری است.

نورزاد راه‌آهن رشت- آستارا به طول 152 کیلومتر را از پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه دانست و افزود: این خط آهن به دنبال تکمیل کریدور شمال- جنوب و تسهیل مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپا احداث می‌شود و اولین تجربه کشور در حمل‌ونقل ترکیبی ریل و بندر است.

وی افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل، میانه- تبریز، رشت- انزلی و رشت- آستارا، چهار پروژه ریلی آماده سرمایه‌گذاری در بخش راه‌آهن است که در صورت تمایل قادر به همکاری در احداث آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با در نظر گرفتن تمهیداتی تمام تلاش خود را برای تسهیل این امر بکار خواهد بست تا انگیزه‌های حضور در این حوزه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اضافه کرد: توسعه صنعت ریلی و احداث خطوط سریع‌‌السیر در سراسر کشور ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که این امر با تسهیل ارتباطات بین‌المللی، صدور خدمات فنی دوسویه و فنّاوری‌های روز میسر خواهد شد.

سرمایه‌گذاران کره‌ای ضمن اعلام تمایل به همکاری، خواستار برگزاری جلسه‌ای در هفته آینده برای تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص شدند.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.