| کد خبر: 37505 |

تعریض جاده سوادکوه - تهران امسال پایان می یابد

تین نیوز | معاون عمرانی استاندار مازندران از پایان یافتن کار تعریض جاده سواد کوه - تهران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تلاش و پیگیری برای تکمیل و اتمام طرح تعریض این جاده از اولویت ها و برنامه های کاری حوزه عمرانی استانداری به شمار می رود.
 
' علی نبییان ' روز شنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار قائمشهر از تعریض این جاده به عنوان دغدغه چند دهه ای شهروندان مازندرانی و مسافران ورودی به این استان یاد کرد و افزود : روند اجرای این طرح ملی به صورت روزانه توسط مسوولان استانی و کشوری بازرسی و رصد می شود تا نسبت به انجام آن کوتاهی صورت نگیرد.
 
وی روند کنونی اجرای طرح تعریض جاده سوادکوه – تهران را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد : با اقدامات در حال انجام این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه کار تعریض جاده سوادکوه –تهران از سال 1383 از منطقه گدوک به سمت قائمشهر آغاز شد ، گفت : بخش هایی از یکصد کیلومتر مسیر این جاده که از محورهای پرتردد کشور محسوب می شود از میان شهرهای شیرگاه ، زیراب و پلسفید و برخی از روستاها گذر می کند که برای ساکنان آن مشکل ساز شده است.
 
تعریض جاده سوادکوه - تهران در پنج قطعه شامل ایجاد کنار گذر بومهن ، رفع نقاط حادثه خیز گدوک به طول هشت کیلومتر، تعریض گردنه گدوک تا پل سفید به طول 17 کیلومتر ، تعریض مسیر پل سفید به قائمشهر به طول 40 کیلومتر و ایجاد پل و تونل برای اتصال به قائمشهر به طول 40 کیلومتر و ساخت چهار تونل تعریف شده بود.
 
تاکنون برای تعریض و چهار خطه کردن بیش از 50 کیلو متر از این مسیر بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
بر اساس برآوردهای مسوولان و کارشناسان بیش از یکهزار میلیار ریال اعتبار دیگر برای اتمام این طرح نیاز است .
 
معاون امور عمرانی استاندار مازندران همچنین از تامین اعتبار موردنیاز برای اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی قائمشهر از منابع اعتبارات حوادثی خبر داد و گفت : پس از ارائه این طرح از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر قائمشهر به استانداری ، این اعتبار تخصیص خواهد یافت .
 
در این مراسم ' سید علی حجازی ' به عنوان هفدهمین شهردار قائمشهر معرفی شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.