| کد خبر: 30886 |

ساخت ناقص آزادراه تهران - شمال بی‌معنی است

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که ساخت آزادراه تهران-شمال به‌صورت ناقص معنا ندارد از توجه رئیس بنیاد مستضعفان به‌عنوان نقطه مثبت این پروژه یاد کرد و گفت: مجلس پیگیر ساخت آزادراه مذکور به‌صورت کامل است.
 
مهرداد بائوج لاهوتی  اظهار کرد: در ابتدا قراردادی برای ساخت آزادراه تهران-شمال با بنیاد مستضعفان منعقد می شود که بر اساس آن در قبال حدود 70 میلیون مترمربع این پروژه ساخته شود.
 
وی با بیان این‌که اختلافاتی در مسیر اجرای پروژه مذکور به وجود آمد، تصریح کرد:‌ برآورد اولیه برای ساخت این آزادراه در دولت آقای هاشمی 500 تا 600 میلیارد تومان بود، اما در نهایت چون زمان برد حدود 4 تا 5 هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد.
 
وی با اشاره به منابع محدود دولت، خاطرنشان کرد: اگر بخوانیم با تکیه به بودجه‌های دولتی این پروژه را تکمیل کنیم، کار سخت، دشوار و زمانبری خواهد بود. فکر می‌کنم آمدن آقای سعیدی‌کیا به بنیاد مستضعفان می‌تواند خیلی به این موضوع کمک کرده است چراکه وی در جریان این پروژه به صورت کامل است.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که رئیس بنیاد به دنبال ساخت آزادراه تهران-شمال است، بیان کرد: اگر قرار باشد قسمتی از آزادراه تهران-شمال ساخته نشود، این پروژه معنی ندارد. کل این آزادراه 121 کیلومتر بوده که یک سوم آن تونل است. اگر مثلا قطعه یک آزادراه اجرا شود به آن هدفی که مد نظر است نمی‌رسیم.
 
 لاهوتی با بیان این‌که در کمیسیون عمران جلسه‌ای در رابطه با آخرین تغییرات ساخت آزادراه تهران-شمال برگزار می‌شود، گفت: موضوع مهم ایجاد اراده برای تکمیل این پروژه است که با آمدن سعیدی‌کیا به بنیاد مستضعفان این اراده شکل گرفت.
 
وزیر راه و شهرسازی پنج‌شنبه گذشته در بازدید از آزادراه تهران-شمال گفته بود:‌ اولویت وزارت راه بر اساس نگاه واقع بینانه  تکمیل کامل قطعه اول و توسعه جاده فعلی چالوس در مناطق دو و سه و همچنین تکمیل و ایمن سازی بخش های باقیمانده قطعه چهارم آزاد راه تهران شمال است.
 
آخوندی توجه به مسائل ریست محیطی این پروژه  به ویژه  منطقه غربی تهران و روستاهای وابسته به کن و سولقان به عنوان یک ریه تنفسی کلان شهر تهران را از مسایل محوری تکمیل قطعه اول برشمرد وبر لزوم نگهداری باغات روستاهای مسیر قطعه اول تاکید کرد.
 
وی بیان کرد: برآوردها این است که با قیمت های فعلی تکمیل این آزادراه نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که شامل 1000میلیارد تومان در قطعه یک، 8500 میلیارد تومان در قطعه 2و 3 و همچنین 30 میلیارد تومان برای تکمیل قطعه چهار لازم است که افزایش ظرفیت جاده چالوس نیز هزینه هایی را در بر دارد.
 
آخوندی گفت: برای اینکه تعهد بیجا نداشته باشیم اولویت ما تکمیل قطعه یک، افزایش ظرفیت جاده چالوس و تکمیل قطعه چهار است و ساخت قطعات دو و سه در برنامه قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر 0 0

    بعد از اینهمه سال وطولانی شدن پروژه حالا ساختن به صورت ناقص یه ابروریزی دوباره ودادن سوژه دست بیگانگان واقعا متاسفم

  • شاهد 0 0

    جناب آقای لاهوتی. ایکاش میفرمودید علت این همه تاخیر درساخت این آزادراه چیه. چنانکه مستحضرید امروزه دولت ها جز برای هدایت سرمایه های بخش خصوصی وهمچنین ایجاد امنیت برای آنان علی الاصول خودشون وارد امورات سرمایه گذاری نمیشن. سءوال اینه که چرا دولت این پروژه بااین عظمتی رو اصرارداره خودش وبابودجه دولتی به اتمام برسونه؟ چرا دولت نمیاد ساخت این پروژه رو به بخش خصوصی واگذارکنه؟ بدیهی است مردم واستفاده کنندگان از این مسیر مستلزم پرداخت عوارض نسبتا سنگین خواهند بود که کاملا پذیرفتنی است. حسن اینکاراینه که بجای معطل موندن به تصویب اعتبارات سالانه دولتی درغالب بودجه، بخش خصوصی باسرمایه کلان خود وضمن توجیه اقتصادی دراسرع وقت پروژه رو به اتمام میرسونه. هم سرمایه گذاربه سود خود ازراه وصول عوارض میرسه هم مردم واستفاده کنندگان ازاین موهبت الهی وطبیعت زیبا بهره میبرند. ضمن اینکه زمان سفر شاید به یک چهارم کاهش یابد.

  • رحیم 0 0

    ۲۰ سال گذشت میگی ناقص ملت رو مسخره میکنید … سریعا تونل البرز و قطعه ۱ را بسازید…

  • محمد 0 0

    من وقتی به أین پروژ و در جا زدن وناقص بودن همین چنین در صد قسمت چهارمحل أین ازاد راه نگاه میکنم وأین همه خبر که همه آش بی اساس می باشد شعار ما می توانیم را در ذهنم فاکتور گرفته وبه عظمت پیشرفت غرب حسودی می کنم واین که أمثال جاده چالوس در زمان خود بدون امکانات در چهار چهار سال تکمیل شد و مرت تونل کندوان در زمان ما ١٠ سال زمان برد خاتم أنبیاء مجری کانال انحرافی وردخانه چالوس به أمل را در دست گرفته که وقتی به بتن ریزی بدون نظارت ان کسی رسیدگی نکرده هنوز نیمه کار تمام نشده خیلی إز قسمتهای بتنی خورد شده ویا إز جای خود خارج شده هینطوا تونل امامزاده هاشم که رَآه نیفتاده خراب شده راههای کشور یک مدیر فهمیده وتحصیل کرده واقعی می خواد

  • ایوان 0 0

    آقاى وزیر در سفرى که به هند داشتید اگه از شما راجع به آزادراه شمال سوال میشد چه جوابى میدادید؟؟؟؟؟

  • فلاح 0 0

    جناب اقای لاهوتی تا بحال به تبعات اتصال قطعه یک به محور هشتاد ساله کندوان فکر کرده اید دقیقا مثال یک قیف است با قطر دهانه صد و خروجی یک

  • معین 0 0

    راه اندازی قطعه ۱و تونل البرز یعنی ارزش به جان و مال ملت … کسانی که ساز مخالف میزنند دنبال منافع شخصی خود هستند.

  • طارمی 0 0

    اینهمه نظر در مورد ساخت یک ازادراه!ایا واقعا چشم بینا و گوش شنوایی هست تا این مطالب را بخواند و بشنود؟ گویا مسئولین درمورد این پروژه حیثیتی برای نظام به خواب رفته اند!!!!!

  • 0 0

    اتفاقا کسانی که موافق ساخت این ازاد راه هستند منافع شخصیشان به خطر افتاده، چون نگران زمین هایی هستند که خریده اند و می خواستند پس از بهره بداری کامل از این ازاد راه و تونل به فروش برسانند، این پروژه ها از همان اول عملی نبود، فقط به محیط زیست آسیب رساند و کلی پول هدر داد، با این پول می شد کلی راه احداثکرد و راه های پیشین را نوسازی کرد