| کد خبر: 27289 |

مشارکت بانک سپه در اجرای طرح ملی آزاد راه شیراز - بوشهر

تین نیوز | مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک سپه با در نظر گرفتن منافع و مصالح ملی آماده است پس ازصدورمجوزهای لازم ازسوی بانک مرکزی در کنسرسیوم مشترک بانکهای مختلف و دولت برای ساخت آزاد راه شیراز- بوشهر شرکت کند.

سید کامل تقوی نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بانک سپه به نیروهای مسلح در سالهای قبل و بعد از انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس خدمات زیادی ارایه داده است ، گفت: بانک سپه ضمن همکاری با همه اقشار مردم به ویژه فعالان بخشهای صنعتی، کشاورزی و بازرگانی با 20 هزار نیروی انسانی در 1800 شعبه در نقاط مختلف کشور به خدمات رسانی مشغول است.
 
تأسیس بانک سپه تجلی روحیه استقلال طلبی ایرانیان
مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر دانش و سلامت بالای کارکنان این بانک در
نظام اداری کشور افزود: تاسیس بانک سپه بعنوان اولین بانک ایرانی در
چارچوب حس استقلال طلبی ما ایرانیان بوده و این بانک طی 90 سال فعالیت خود، روز به روز با تجهیز به امکانات جدید به توسعه کشور در مناطق مختلف کمک کرده است. وی منابع بانک سپه را 40 هزار میلیارد و تسهیلات ارائه شده به بخشهای مختلف اقتصادی را 25 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این بانک از محل منابع ریالی موجود سال گذشته بیشترین کمک را به بخش کشاورزی کرده است.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه درباره مطالبات معوق نظام بانکی گفت: 20 درصد
منابع بانکها در قالب مطالبات معوق غیرجاری در دست بدهکاران مسدود شده
و البته این نسبت در بانک سپه در مقایسه با بانکهای دیگر پایین است و این بانک با در نظر گرفتن دغدغه اشتغال و رکود اقتصادی با بدهکاران خود که در امر تولید و فعالیتهای مولد مشغول هستند مساعدت لازم را خواهد داشت.
 
تلاش مجدانه بانک سپه برای خروج از بنگاه داری
وی اظهار داشت: به اذعان مسئولان رده بالای کشور بنگاه داری بانک سپه از لحاظ مشارکت در تولید کالاهای راهبردی یک استثناء است با این حال بانک سپه در چارچوب سیاست های دولت مبنی بر خروج بانکها از بنگاه داری بخش قابل توجهی از اموال مازاد خود را واگذار کرده و برخی از اموال دیگر را در لیست فروش قرار داده است.
 
مشارکت بانک سپه در طرح ملی آزاد راه شیراز- بوشهر
تقوی نژاد خاطرنشان کرد: مشارکت بانک سپه در طرحها با توجه به منافع ملی صورت می گیرد و این بانک بنا به درخواست مسئولان استان فارس و بوشهر در ساخت آزاد راه شیراز- بوشهر که یک طرح مهم ملی برای جنوب کشور محسوب می شود در کنسرسیومی متشکل از برخی بانکها و دولت شرکت خواهد کرد.
وی با اشاره سهم بالای بانک سپه در ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی گفت: طرحهای استفاده کننده از تسهیلات صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک سپه شامل بخشهای مختلف از جمله ساخت نیروگاه است.
 
پرداخت بخشی از طلب گندم کاران از محل منابع داخلی بانک
تقوی نژاد با اعلام آمادگی بانک سپه برای کمک به راه اندازی و توسعه طرحهای کشاورزی استان فارس افزود: این بانک برای تسریع و تسهیل اجرای پروژه خرید تضمینی گندم در مقاطعی از سال از محل منابع داخلی خود اقدام به پرداخت پول گندمکاران زحمتکش کشور کرده است.
 
 آیت الله ایمانی: کارکنان بانک سپه در سلامت، الگوی سیستم اداری کشورند
در این دیدار آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در بخش سیاستگذاریهای کلان کشور بانکها جایگاه خاصی دارند و بدون توجه به اهمیت آنها توسعه اقتصادی غیرممکن است.

امام جمعه شیراز ضمن تاکید بر حمایت دولت از نظام بانکی کشور افزود: کشورهای توسعه یافته برغم اعتقاد راسخ به نقش آفرینی بی چون و چرای بخش خصوصی در اقتصاد، با حمایت دولت از بانکها موفق به خروج از بحران اقتصادی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس نقش بانکها در اقتصاد را به سیستم گردش خون در بدن انسان تشبیه کرد و گفت: رونق و شکوفایی اقتصادی به نوع نگاه دولتمردان و سیاستگذاری آنها در این بخش بستگی دارد.وی ضمن اشاره به فسادهای اقتصادی سالهای اخیر کشور اظهار داشت: سلامت بانک سپه و برخی بانکها در نظام اقتصادی نشان می دهد در صورت سیاستگذاریهای مناسب و استفاده از مدیران متعهد می توان در کنار گردش مالی و اقتصادی پررونق از فساد هم به دور بود. آیت الله ایمانی تاکید کرد: اگر بانکها منابع در اختیار خود را برای سرمایه گذاری به تولید کنندگان ارائه ندهند در حق جامعه ظلم می کنند و اگر این تسهیلات را برای صرف سوداگری و دلالی اختصاص دهند ظلم مضاف به جامعه است. امام جمعه شیراز با بیان این مطلب که همه مشکلات اقتصادی و تولید چند سال اخیر کشور ناشی از تحریمها نبوده است ، افزود: بخشی از ناکارآیی تولید به عدم مدیریت داخلی مربوط می شود ، بانکها باید تسهیلات خود را به تولیداتی که به نفع جامعه است اختصاص دهند و نظارت کافی بر نحوه مصرف آن داشته باشند. آیت اله ایمانی از مدیران بانک سپه خواست با صنعتگران و تولید کنندگان خوشنام که بدلیل برخی مشکلات مقطعی قادر به ادامه فعالیت نیستند مشارکت و آنها را برای ادامه حرکت و خدمت به جامعه کمک کنند. نماینده ولی فقیه در استان فارس با انتقاد از نحوه عملکرد برخی موسسه اعتباری و مالی که نامهای از امامان معصوم را برای موسسات خود انتخاب کرده اند ، گفت: بانکهای دولتی و بزرگ باید در فعالیتهای همه ابعاد اقتصادی با جدیت وارد شوند تا این قبیل موسسات با ورود به عرضه اقتصادی و انجام اقدامات نامناسب با نام ائمه معصومین (ع) در حوزه کاری خود در نظام اقتصادی ایجاد اختلال نکنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.