| کد خبر: 261492 |

لوازم یدکی اتوبوس کم یاب شد

رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری تهران با بیان اینکه قطعات لوازم یدکی اتوبوس ها کمیاب است، گفت: مجبور هستیم از اتوبوس های اسقاط شده استفاده کنیم.

تین نیوز

رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری تهران با بیان اینکه قطعات لوازم یدکی اتوبوس ها کمیاب است، گفت: مجبور هستیم از اتوبوس های اسقاط شده استفاده کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، احمد رضا عامری با بیان اینکه گرانی و تورم بسیار بر صنف اتوبوس داران بین شهری تاثیر گذاشته است، تاکید کرد: به خصوص در زمینه لوازم یدکی و قطعات اتوبوس ها که کمیاب هستند، یا مجبور هستیم تا از اتوبوس های اسقاط شده استفاده کنیم و یا به عنوان مثال لاستیک اتوبوس را ۶۰ میلیون تومان خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه ما هم بخشی از همین جامعه هستیم مردم برای ارزاق و دارو مشکل دارند دیگر لوازم یدکی اتوبوس که جای خود دارد اما با این وجود نظارت بر اتوبوس های بین شهری تنها بخشی در کشور است که کارش را درست انجام می دهد و نمره ۲۰ می گیرد، افزود: کاملا با نرخ مصوب فعالیت کرده و گرانی نداریم، نظارت فنی هم در پایانه های اتوبوسرانی انجام می شود. سازمان های نظارتی بسیار دقیق نظارت می کنند اما بر اینکه ما کالاهای مصرفی خود را چگونه تهیه می کنیم خیر، هیچ نظارت و کمکی نمی شود.

مشکلات همزمانی اربعین و تعطیلات پایان تابستان

رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری تهران با بیان اینکه بلیط ها به صورت آنلاین و توسط کامپیوتر فروخته می شود اما در مورد پیاده روی اربعین مسلماً شرمنده هم وطنان می شویم زیرا زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام زیاد هستند و ما ظرفیت محدودی داریم، ابراز داشت: این روزها بیشتر در خدمت اربعین و جابجایی زائران هستیم.اما آنطور که می خواهیم نمی توانیم سرویس ارائه کنیم، همچنین امسال اربعین مصادف شده با آخرین روزهای تابستان که سفرهای داخل کشور نیز بیشتر می شود و این هم مزید بر علت شده تا در بعضی از مسیرهای داخلی اتوبوس کم باشد.

عامری افزود: البته نباید فراموش کنیم که کل ایران زیر پوشش قرار دارد اما با توجه به کمبودها و تحریم ها و عدم نوآوری قطعات، ماشین ها کم کم از خط خارج می شوند متاسفانه کم کم از حالت سراسری در حال خارج شدن است.

وی با بیان اینکه اتوبوس های بین شهری تماماً تولید ایران است به این صورت که شاسی از خارج وارد می شود اتاق را در ایران به اتوبوس اضافه می کنند گفت: سن ماشین های ما در سیستم حمل و نقل به ۱۳ الی ۱۴ سال رسیده است البته اتوبوس های مسافربری برون شهری زیر نظر این اتحادیه فعالیت می کنند، امیدواریم فکری به حال قیمت اتوبوس ها بشود چون این تنها وسیله ای است که اکثر مردم با آن می توانند مسافرت داشته باشند هر چند متاسفانه چیزی برای جایگزین وجود ندارد پس همت می خواهد تا به حیات خود ادامه بدهد. امیدواریم شرایطی تعیین شود تا از این حالت خارج شویم.

اتوبوس های برقی در کشور

رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری تهران با بیان اینکه جامعه بشری تجربه کرده که اتوبوس های برقی در محیط آلودگی کمتری ایجاد می کنند گفت: اما ما هنوز همان شرایط قدیم را داریم و از اتوبوس های قدیمی استفاده می کنیم. ما داخل شهرها هم آنچنان اتوبوس برقی به صورت مقدار قابل توجهی نداریم. تکنولوژی یک تکنولوژی جدید است که جهان در حال تجربه کردن آن بوده و ما هم به نظر من خوب است که استفاده کنیم امیدوارم هر چیز خوبی که در جهان تولید می شود ما هم توفیق مصرف داشته باشیم.

عامری با بیان اینکه مسافربری توسط پلتفرم های اینترنتی حمل مسافر هیچ ارتباطی به حمل و نقل ندارد کسانی هستند که از حمل و نقل که یک تعریفی، قوانینی و چهارچوبی دارد به نوعی سو استفاده می کنند، به عنوان مثال پلاک عمومی ماشین های واجد شرایط برای برون شهری باید تهران (ع) باشند هر چیزی غیر از این باشد خلاف مقررات است، تاکید کرد: کرایه اپلیکیشن های مسافربری حتی نسبت به تاکسی های بین شهری نیز بسیار گران تر و تا سه برابر بیشتر نیز می رسد. این ها گروهی هستند که هیچ نظارتی بر آنها انجام نمی شود و هر کاری که دلشان بخواهد انجام می دهند.

وی با بیان اینکه اجازه فعالیت به صورت علنی چطور برای این پلتفرم ها صادر شده که با این قیمت ها گران فروشی داشته باشند، اگر یک شخص دچار تخلف شود نهادهای نظارتی سریعاً او را بازخواست می کند یا پلمب می شود، افزود: چگونه است که هیچ نظارتی نمی شود در حاکمیت کسانی هستند که وظیفه دارند تا به تخلف همچین پلتفرم هایی رسیدگی کنند و با متخلفین برخورد داشته باشند. به عنوان نمونه نهاد بالادستی ما از نظر تشکیلات اتاق تعاون است اما از نظر حاکمیت سازمان راه و ترابری و از نظر دولتی وزارت راه است که خودشان هم باید بر کار نظارت داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.