| کد خبر: 1761 |

توافق ۲ وزارتخانه و معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور برای تسریع آسفالت راه روستایی

تین نیوز | معاون ساخت راه روستایی گفت: در سال ۹۳ برنامه داریم طی توافق با وزارت نفت و معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور، در قالب اجرای پروژه بدون نقدینگی اما با اعتبار این معاونت، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با سرعت بیشتری انجام شود.

سیدحسین میرشفیع درباره بهسازی راه‌های روستایی و اولویت‌های معاونت راه روستایی پس از اختصاص قیر به این معاونت، اظهار داشت: با توجه به محدودیت بودجه تلاش کردیم از ابتدای سال 92 بدون آنکه نقدینگی دراختیار داشته باشیم، حدود 900 هزار تن قیر در طول سال گرفته و عملیات راهسازی و راهداری را انجام دادیم و در پایان سال با وزارت نفت تسویه حساب کردیم.
 
وی ادامه داد: بدین ترتیب از اعتبار خود استفاده کرده و پروژه‌ها راه روستایی را اجرا کردیم و هم‌اکنون در پایان سال همان خرید از وزارت نفت درآمدی برای بودجه دولت شد و با ما تسویه کردند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: البته این 900 هزار تن برای کل راه‌های کشور شامل راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی بود.
 
وی تأکید کرد: در سال آینده سعی می‌کنیم همین کار را ادامه دهیم که در صورت موافقت معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و وزارت نفت، این توافق را به صورت سه جانبه خواهیم داشت.
 
میرشفیع ‌بیان کرد: در قانون بودجه امسال ظرفیت اضافه‌تری قرار دادند مبنی بر اینکه از محل درآمد وزارت نفت، مقداری قیر برای توسعه راه‌های روستایی دراختیار معاونت راه روستایی قرار دادند که هدف ما این است که برای پشتیبانی از پروژه‌های دارای مشارکت مردمی به کار گیریم.
 
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی گفت: هر استانی مشارکت مردم و خودیاری برای آسفالت راه روستایی بیشتر باشد، معاونت راه روستایی نیز برای کمک به آنها قیر اختصاص می‌دهد، ضمن آنکه هر استانی که پروژه‌های آماده آسفالت بیشتری داشته باشد کمک می‌کند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اهداف توسعه‌ای خود را ادامه خواهیم داد و بخشی از درآمد خود را برای این هدف قرار داده‌ایم.
 
میرشفیع تأکید کرد: تمرکز معاونت راه روستایی را بر سه هدف اصلی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بهسازی محورهای روستایی در حال تخریب و جلب مشارکت مردمی قرار داده‌ایم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    دادن قیر رایگاه به راه های روستایی یعنی کاهش بهره وری قیر باید ارزش خودش را داشته باشد و اگر لازم باشد اعتبار راه های روستایی را افزایش دهند دادن قیر رایگان باعثمی شود به میزان مصرف قیر توجه نشود و به روشهای تکنلوژیک جایگزین توجه نشود و به اقتصاد دانش بنیان در این زمینه توجه نشود و این موضوعات نشان دهنده انحراف از اقتصاد مقاومتی در این حوزه است برخی از راه های روستایی و فرعی را می توان با مصالح ارزان نظیر شفته آهکی تثبیت نمود و الزام به آسفات راه های روستایی صحیح به نظر نمی رسد و ممکن است روشهای تکنولوژی دیگری برای جایگزینی قیر و یا کاهش مصرف آن مطرح باشد که به این ترتیب مغفول خواهند ماند