| کد خبر: 128809 |

شروع تعریض جاده بن‌جعفر(ع)/ ورودی‌های نابسامان دزفول، تشنه بهسازی

تین نیوز
فاز نخست در بخش حادثه‌خیز به طول ۱۲۰۰ و عرض ۱۰متر با اعتبار ۲۰میلیارد ریال در حال اجراست.

 

به گزارش دزفول امروزطی سال های گذشته تصادف های پیش آمده در جاده ی مواصلاتی دزفول و شهرک محمد بن جعفر(ع) دزفول به فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان منجر شد.

 

این حوادث ناگوار، اعتراض اهالی منطقه و مطالبه ی ایشان برای تعریض و بهسازی جاده ی نا امن و کم عرض فوق را به دنبال داشت.

 

خوشبختانه بالاخره خواسته ی به حق مردم محروم منطقه شنیده شد و مجاورین حرم مطهر برادر زاده ی امیرالمومنین(ع) شاهد توجه مسئولین به این مطالبه بودند.

 

روابط عمومی شهرداری دزفول، در گفتگو با خبرنگار دزفول امروز از آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی جاده ی دزفول به شهرک محمد بن جعفر طیار(ع) خبر داد.

 

شهردار دزفول در این خصوص گفت: با پیگیری نماینده ی مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عملیات فوق شروع شد.

 

محمدرضا کرمی نژاد افزود: عملیات تعریض و بهسازی جاده ی مواصلاتی دزفول به اهواز از مسیر روستای محمد بن جعفر(ع) که یکی از مهمترین ورودی های شهر است توسط سازمان عمران شهرداری دزفول آغاز گردید.

 

وی ابراز داشت: متاسفانه در سال های گذشته به علت کم عرض بودن این جاده بارها شاهد بروز تصادفات منجر به فوت شهروندان عزیز بودیم، از این رو با درخواست مکرر اهالی و همشهریان، عملیات تعریض و بهسازی این جاده در دستور کار قرار گرفت.

 

شهردار دزفول ادامه داد: این عملیات در دو فاز انجام خواهد شد که فاز نخست از انتهای بلوار اربعین آغاز شده و تا روبروی کارخانه ی تکین ادامه خواهد یافت و در فاز دوم این جاده، حد فاصل کارخانه ی تکین تا سه راه شهرک شهید منتظری بهسازی و تعریض می شود.

 

کرمی نژاد در خصوص مشخصات این پروژه و زمان بهره برداری آن اظهار داشت: فاز نخست پروژه که در مهمترین بخش حادثه خیز جاده است به طول ۱۲۰۰ متر و عرض ۱۰ متر با بودجه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هم اکنون در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد: با پیگیری نماینده ی دزفول و قول مساعد مدیر کل راه و شهرسازی استان، ان شاء الله پس از اتمام فاز نخست، بلافاصله فاز دوم را آغاز می کنیم.

 

شهردار دزفول خاطر نشان کرد: با انجام عملیات تعریض، عرض این جاده از ۶ متر به ۱۶ متر افزایش خواهد یافت و در صورت حل مشکل املاک حاشیه ی جاده، بنا داریم عرض آن را به دو برابر افزایش دهیم.

کرمی نژاد ابراز امیدواری نمود که این امر جهت هر چه بالاتر بردن ضریب ایمنی جاده ی پرتردد فوق با کمک اداره کل محترم جهاد کشاورزی استان محقق گردد.

 

در مراسم آغاز بکار این پروژه، نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری و روسای شوراهای اسلامی دزفول و شهرک محمد بن جعفر(ع) نیز حضور داشتند.

 

در این آئین عباس پاپی زاده ضمن تقدیر از خدمات مجموعه ی شهرداری دزفول اذعان نمود: طی سال گذشته پروژه های مهمی آغاز و به بهره برداری رسیده که مهمترین آنها بحث راه سازی و ساماندهی جاده های ورودی و ترافیکی شهر بوده که از جمله کارهای مهم و زیربنایی جهت توسعه شهر بوده است.

 

نماینده ی دزفول بیان داشت: وضعیت ورودی های شهر دزفول در شأن مردم شریف این شهر نیست که با همت شهرداری بخش اعظمی از این ورودی ها مورد بهسازی و ساماندهی قرار گرفته و بخش های باقی مانده نیز در برنامه ی بهسازی و تعریض قرار دارد.

 

وی تاکید کرد: در این مقوله با تمام قوا همراه شهرداری هستیم و هر آنچه از دستمان جهت تسریع ساماندهی راه های شهری و شهرستان برآید قطعاً کوتاهی نخواهیم کرد.

 

نماینده ی دزفول ابراز امیدواری نمود در آینده ای نزدیک شاهد جاده ها و راه هایی ایمن و در خور همه مردم بزرگوار شهرستان باشیم.

 

پاپی زاده تشریح کرد: وجود راه ها و جاده های مناسب علاوه بر بالا بردن ضریب ایمنی و حفظ جان شهروندان و مسافران به پیشرفت و آبادانی همه جانبه ی شهرستان در زمینه های مختلف کمک بسزایی خواهد کرد.

 

وی در پایان ابراز داشت: جهت مرتفع کردن مشکل جاده های شهرستان و همچنین پاسخ به مطالبات به حق مردم، پیگیر این موضوع مهم از مجاری ذیربط هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.