| کد خبر: 128540 |

متقاضیانی که در جریان نوسازی ها ، کامیون های آنها توقیف می شود

تین نیوز
رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور معتقد است مشکلات و موانع موجود در اجرای طرح نوسازی ناوگان سنگین و خروج کامیون های فرسوده از چرخه فعالیت جریانی است که همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش خبر خودرو، محمد خان بلوکی اظهار داشت : امروز بالا رفتن سن ناوگان تجاری و حمل و نقل در  کشور موجب افزایش مصرف سوخت ، الایندگی محیط زیست و از سویی هدر رفت منابع ملی و سرمایه عمومی در کشور شده است.

 

وی با اشاره به طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده در سال گذشته افزود :امروز با شرایط و رانتی را در جریان نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ایجاد شده نه تنها نوسازی این تعداد دستگاه کامیون فرسوده شدنی نیست بلکه دود آن به چشم متقاضیان نوسازی می رود

 

وی تصریح کرد : متاسفانه در جریان اختصاص تسهیلات خرید و روند نوسازی ناوگان سنگین  در کشور نوعی کلاهبرداری قانونی در حال شکل گیری و اجراست.

 

وی با اشاره به امروزرانندگان هیچ نفعی از تسهیلات نوسازی دریافت نمی کنند ، گفت : باید تسهیلات خرید به متقاضیان داده شود در حالی که امروز این تسهیلات در اختیار شرکتهای حمل و نقل قرار می گیرد.

 

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور را طرحی ملی دانست و گفت : برای اجرای این طرح باید دولت و سایر نهاده های ذیربط در این زمینه با یکدیگر همکاری نمایند تا جریان نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین در کشور به سرانجام درست و منطقی رسیده و اهداف در این بخش محقق شود.

 

وی گفت : وزارت نفت باید هزینه خرید گاروئیلی که در حال هدر رفت است را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اختصاص دهد قطعا با این اقدام ظرف 2 سال این اقدام وزارت نفت موجب توسعه سرمایه ملی خواهد شد.

 

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور گفت : در شرایطی که خودروی 440 میلیونی با سود تسهیلات حدود 600 میلیون تمام می شود آیا در این شرایط راننده ای می تواند اقساط چند میلیونی را پرداخت کند ؟

 

خان بلوکی آورده نقدی متقاضیان نوسازی کامیون های فرسوده را 30 درصد عنوان کرد و اظهار داشت : متاسفانه زمانی که متقاضیان وارد چرخه نوسازی می شود به دلیل عدم پرداخت اقساط ، کامیون آنها توقیف می شود به طوری که هم اکنون هزاران کامیون به دلیل بدهی توقیف شده است.

 

وی گفت : کامیون بیش از 300 میلیون تومان در کشور به جهت توان اقتصادی متقاضیان ،قطعا مناسب ورود به جریان نوسازی ناوگان نیست .

 

وی تصریح کرد : امروز بسیاری از دارندگان کامیون های فرسوده ترجیح می دهند پول خودروی اقساطی را دریافت کنند و از فعالیت در این چرخه خارج شوند.

 

وی تاکید کرد : در شرایطی که یک کامیون فرسوده در هر 100 کیلومتر 65 تا 70 لیتر مصرف سوخت دارد ، کامیون نو نصف این میزان مصرف دارد در واقع نصف هزینه ای که برای سوخت این کامیون ها استفاده می شود دود هوا می شود.

 

وی با اشاره به شعار آسمان آبی ، هوای پاک گفت : نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور ، طرح ملی است و نیازمند حمایت و همراهی کلیه دستگاههاست.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.