| کد خبر: 11342 |

کاهش ۵۵ درصدی تلفات رانندگی نسبت به پرتلفات‌ترین سال در قزوین

تین نیوز |ر فرمانده پلیس راه استان قزوین با بیان این‌که در سال 85 آمار کشته‌های تصادفات قزوین 673 نفر و این سال پرتلفات‌ترین سال به لحاظ آمار کشته‌ها بود، گفت: در پایان سال 92 کاهش 55 درصدی میزان کشته‌های تصادفات به ثبت رسید.
 
سیدمظفر حسینی اظهار کرد: قزوین در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار گرفته است و علاوه بر این پل ارتباطی پایتخت با 10 استان کشور است.
 
وی افزود: در استان قزوین 220 کیلومتر آزادراه، 240 کیلومتر بزرگراه، 940 کیلومتر راه اصلی، 2500 کیلومتر راه روستایی خاکی و 2500 کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد.
 
فرمانده پلیس راه استان قزوین یکی از وظایف اصلی پلیس را برقراری امنیت در راه‌های استان عنوان و اظهار کرد: استان قزوین به دلیل اینکه یک استان صنعتی و آموزشی محسوب می‌شود روزانه بیش از 400 هزار خودرو از راه‌های مواصلاتی این استان عبور می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته تلفات جاده‌ای در سطح استان کاهش داشته است، توضیح داد: طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی در سال 85 آمار کشته‌های قزوین 673 نفر بود که سالانه 70 نفر از این تعداد کاسته شد و در پایان سال 92 این رقم به 288 نفر رسید و کاهش 55 درصدی میزان تلفات به ثبت رسید و این در حالی است که سالانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه به تعداد خودروها و یک میلیون و 500 هزار نفر به تعداد رانندگان افزوده می‌شود.
 
حسینی یادآور شد: با توجه به محدود بودن امکانات پلیس کاهش میزان آمار کشته‌ها را می‎‌توان حاصل سختگیری‎ها و برخورد قاطع و بدون اغماض پلیس با تخلفات حادثه‌ساز، از قبیل عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت و سبقت غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه دانست.
 
وی حضور بازرسان نامحسوس، راهوران محله، آموزش در سطح مدارس، اهدا کلاه ایمنی رایگان در مکا‌ن‌های پرخطر و اصلاح راه‌های استان را از اقدامات پلیس برای کاهش میزان تلفات در راه‌های مواصلاتی استان عنوان کرد.
 
فرمانده پلیس راه استان قزوین اعلام کرد: 40 درصد حوادث جاده‌ای به صورت واژگونی و خارج شدن از جاده، 20 درصد برخورد عقب به جلو، 10 درصد برخورد جلو به پهلو و 15 درصد ناشی ار برخوردهای رخ به رخ بوده است.
 
وی اضافه کرد: عدم توجه به جلو علت 60 درصد تصادف‌ها محسوب می‌شود که صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات و مصرف داروهای مسکن از عوامل عدم توجه به جلو و حواس‌پرتی رانندگان بوده است.
 
حسینی با اشاره به اینکه طبق قانون ایمنی راه‌ها، عابر، موتورسیکلت و ماشین‌های کشاورزی حق ورود به بزرگراه را ندارند، گفت: رعایت نکردن این قانون در استان علت پنج درصد تصادفات را تشکیل می‌دهد و علاوه بر آن 15 درصد تصادفات ناشی از انحراف به چپ بوده است.
 
کاهش 26 درصدی میزان تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری
وی با اعلام اینکه تعداد کشته‌های تصادفات استان در سه ماهه نخست سال جاری 26 درصد کاهش داشته است، افزود: مرحله نخست طرح تابستانی پلیس راه از 14 خردادماه آغاز شده و تا هشتم تیرماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم نیز از عید فطر تا پایان شهریور ماه اجرا می‌شود.
 
فرمانده پلیس راه استان قزوین تاکید کرد: پلیس راه با تمامی امکانات از قبیل 80 تیم پلیسی محسوس و نامحسوس و بهره‌گیری از دوربین‌های سرعت‌سنج رفتار ترافیکی رانندگان را زیرنظر دارد.
 
حسینی یادآور شد: مسافران در صورت مشاهده تخلف رانندگان وسایل نقیله حمل و نقل عمومی می‌توانند تخلفات را به سامانه 110120 اعلام کنند تا در نخستین مرکز به تخلف راننده رسیدگی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.