| کد خبر: 269917 |

ورود دو هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تا پایان سال

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: قرار است تا پایان امسال ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل نقل عمومی تهران اضافه شود که از این تعداد هزار دستگاه، اتوبوس برقی خواهد بود.

تین نیوز

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: قرار است تا پایان امسال ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل نقل عمومی تهران اضافه شود که از این تعداد هزار دستگاه، اتوبوس برقی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  حسن کریمی سنجری با بیان اینکه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هم به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد، افزود: تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی از طریق ایران خودرو دیزل به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شده است ضمن اینکه خودروساز دیگری ۲۶ دستگاه وارد کرده و ۲۳ دستگاه هم به زودی وارد می شود.

به گفته آقای سنجری، وزارت صمت به دنبال توسعه اتوبوس های برقی است، زیرا این اتوبوس ها، اقتصادی و با محیط زیست سازگارتر است؛ برای توسعه این دستگاه ها، وزارت صمت واردات اتوبوس را از طریق خودروسازها مجاز کرده است که هم خدمات پس از فروش بهتری داشته باشیم و هم به دانش ساخت و فناوری این خودروها دست پیدا کنیم.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت اضافه کرد: اتوبوس ها مانند خودروهای سواری نیست که تولیدکننده یا واردکننده آنها را در ویترین مغازه مونتاژ کند و بفروشد، بلکه مشتریان خاص خود یعنی شهرداری و وزارت کشور را دارد، بدین معنا که شهرداری باید ابتدا با خودروساز قرارداد ببندند سپس خودروساز اقدام به واردات کند یعنی باید شهرداری به خودروساز مبلغی را به عنوان پیش پرداخت، بپردازد سپس خودروساز اقدام به واردات یا تولید کند.

وی افزود: اکنون این موضوع به یک چالش برای خودروسازها تبدیل شده است؛ شهرداری به خودروساز سفارش می دهد، اما پیش پرداختی، نمی پردازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.