| کد خبر: 269755 |

تهران دومین استان کشور در تصادفات منجر به فوت/ افزایش ۳ درصدی فوتی تصادفات استان تهران

استان تهران رتبه دوم تصادفات منجر به فوت در کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین تلفات انسانی مربوط به شهر تهران است.

تین نیوز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: استان تهران رتبه دوم تصادفات منجر به فوت در کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین تلفات انسانی مربوط به شهر تهران است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا به نقل از قوه قضاییه، ابوالفضل نیکوکار در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی در استانداری تهران گفت: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تقسیم کار میان دستگاه های اجرایی و انتظامی صورت گرفته است و وظایف و تکالیف هر دستگاه نیز مشخص شده است.

نیکوکار افزود: در صورت اجرای دقیق این مقررات تلفات انسانی و خسارات مادی ناشی از تصادفات در سطح استان تهران به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

نیکوکار بر تامین اعتبار جهت چهاربانده شدن محور فیروزکوه-سمنان توسط اداره کل راهداری استان تاکید و از آن اداره کل در خصوص کاهش نقاط حادثه خیز و بروزرسانی دوربین ها تشکر کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان تهران اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۱۳۵۲ نفر در سطح استان تهران بر اثر تصادف فوت شده اند که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته با تعداد ۱۳۱۳ نفر، ۲/۹ درصد افزایش یافته است.

نیکوکار گفت: سهم شهر تهران از تعداد فوت شدگان در سال ۱۴۰۲، ۷۲۱ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۷۶ نفر میباشد که افزایش ۶/۶ درصدی تلفات انسانی را نشان می دهد.

وی افزود: متاسفانه استان تهران در خصوص فوت شدگان ناشی از تصادفات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

نیکوکار؛ بر آموزش، فرهنگ سازی و اصلاح رفتار رانندگان جهت کاهش آمار تصادفات تاکید کرد.

نیکوکار بیان کرد: راه اندازی سامانه پیامکی اعلام تخلفات رانندگی متصل به دوربین های پایش تصویری و نظارت شهری به صورت برخط می تواند از وقوع تخلفات جلوگیری کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: باید از طرح ۱۰ راهور فاتب با موضوع ساماندهی موتور سیکلت از سوی شهرداری و استانداری و دستگاه های اجرایی در سطح شهر تهران حمایت کرد.

وی تاکید کرد: ضروری است که نظام رتبه بندی ایمنی خودروها توسط وزارت صمت و سازمان استاندارد تهیه و ابلاغ شود تا خریداران خودرو از کیفیت آن مطلع باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.