| کد خبر: 250140 |

مهمتر از گفتار ما در آموزش، رفتاری است که انجام می‌دهیم​

امروزه مهمترین دغدغهء شهرهای بزرگ دنیا مسئله ترافیک است و با توجه به رشد روزافزون حجم ترافیک باید تلاش کنیم تا در حوزه حمل و نقل، چه درون شهری و چه برون شهری با تکیه بر توسعه حجم زیرساختی و حمل و نقلی، این دغدغه را به حداقل برسانیم.

تین نیوز

شفیعی در بخشی از سخنان خود در باب آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک گفت: امروزه مهمترین دغدغهء شهرهای بزرگ دنیا مسئله ترافیک است و با توجه به رشد روزافزون حجم ترافیک باید تلاش کنیم تا در حوزه حمل و نقل ، چه درون شهری و چه برون شهری با تکیه بر توسعه حجم زیرساختی و حمل و نقلی، این دغدغه را به حداقل برسانیم. کما اینکه در سال‌های اخیر در حوزه ایمنی ترافیک در سطح کشور شاهد تقلیل آمار کشته شدگان از ۲۶هزار نفر در سال به ۱۶هزار نفر در مدت مشابه رسیده‌ایم.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک همچنین در با اشاره به برگزاری آموزواره فصلی حرکت افزود: این آموزواره که به همت همکاران معاونت توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک و آموزش برقرار شده به حق ایدهء خوبی بوده که از ابتدای سال جاری آغاز گردیده و تاکنون رشد قابل توجهی داشته که از مشارکتی در حدود ۵۰۰۰ اثر در دوره اول به ۱۷ هزار اثر در سه ماهه سوم سال رسیده است که اگر بتوانیم به همین صورت روند رشد فعالیت های آموزشی خود را حفظ کنیم در پایان سال آتی مشارکتی در حدود یک میلیون اثر را خواهیم داشت، که همه کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز بتوانند تمامی آثار خود را اعم از نقاشی، عکاسی، فیلم کوتاه و داستان به دبیرخانه این آموزواره ارسال نمایند.
مجتبی شفیعی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: آموزش و فرهنگ سازی به عنوان یکی از ارکان سه‌گانه برنامه ریزی در حمل و نقل که عبارتند از مهندسی حمل و نقل، اعمال قانون و آموزش نقش بسیار قابل توجهی را در حوزه گفتار و رفتار ترافیک ایفاد می‌کند به گونه‌ای که باور همه ما بر این است که مهمتر از گفتار ما در آموزش، رفتاری است که انجام می‌دهیم.
رفتار ما در شکل گیری ذهنیت و رفتار کودکان نقش بسیار پررنگ و موثری دارد و ما باید بتوانیم با تولید محتوای مناسب و نزدیک به سلیقه مخاطب در جهت آموزش و فرهنگ سازی قدم برداریم، که این امر با تلاش کارشناسان حوزه آموزش در سازمان حمل و نقل و ترافیک میسر خواهد شد.
دکتر شفیعی در بخش پایانی سخنان خود در آیین اختتامیه آموزواره فصلی حرکت “فصل پاییز” افزود: تلاش برای تولید محتوا در فضای مجازی چه در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و چه در زمینه انیمیشن و سایر محتواهای صوتی و تصویری باید بتواند منجر به مشوق‌هایی شود که زمینه ساز ارتقاء قانون‌گرایی، ارتقاء رعایت و ضوابط فنی در حوزه ایمنی ترافیک و سایر موضوعات مرتبط با این امر باشد.
بر این اساس باید دربرنامه ریزی‌های آموزشی چه در سبک زندگی تک‌تک شهروندان و چه در برنامه‌های متولیان مدیریت شهری بتوانیم به سمت حمل و نقل انسان محور و پاک مبتنی بر اولویت انسان به جای خودرو حرکت کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.