| کد خبر: 16735 |

حرکت خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در خیابان‌های تهران تا آخر امسال

تین نیوز | رییس كمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأكید بر تصویب طرح جایگزینی خودروها و موتورسیكلت‌‌های برقی به جای وسایل نقلیه بنزینی در كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح در كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده است. 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، دكتر اقبال شاكری افزود: سهم مدیریت شهری بابت تأمین مالی این طرح مورد تصویب قرار گرفته و معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در حال حاضر در حال مذاكره با تولیدكنندگان خارجی است تا پس از حصول توافق، قراردادهای لازم را به این منظور منعقد كند.
وی با اعلام این كه استفاده از انرژی برقی در تردد موتورسیكلت‌ها و خودروهای سواری و حتی در فعالیت تاكسی¬ها و اتوبوس¬های درون شهری در شهرهای مختلف جهان متداول و متعارف است، تأکید كرد: این وسایل نقلیه به ویژه موتورسیكلت‌های برقی، مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و برای شارژ آن‌ها در سطح شهر مكان‌های ویژه¬ای در نظر گرفته خواهد شد. 
دکتر شاكری در خصوص خودروهای هیبریدی نیز خاطرنشان کرد: این خودروها دوگانه سوز هستند و میزان مصرف و هزینه‌  انرژی‌ مصرفی¬شان از خودروهای عادی كمتر بوده و تأثیرشان در انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا نیز از خودروهای معمولی بسیار كمتر است. 
خودروها و موتورسیكلت‌های برقی در كاهش تصادفات رانندگی مؤثرند
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این كه از مزایای خودروها و موتورسیكلت‌های برقی، كنترل سرعت آن‌هاست كه می‌تواند تأثیر زیادی در كاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن داشته باشد، اظهار كرد: بخشی از اعتبارات لازم برای خرید و ورود این وسایل نقلیه را دولت و بخش دیگری را نیز مدیریت شهری تأمین خواهد كرد. 
دكتر شاكری با بیان این كه طرح جایگزینی خودروهای برقی با خودروهای بنزینی در سازمان حفاظت محیط زیست مورد تصویب قرار گرفته، تصریح كرد: این سازمان به دولت پیشنهاد داده صرفه‌جویی حاصل از كاهش مصرف سوخت خودروهای بنزینی را در تأمین هزینه‌های ورود و تولید خودروهای برقی استفاده کرده و سرمایه‌گذاری كند. 
وی با اعلام این كه در تولید خودروها و موتورسیكلت‌های برقی باید به خودكفایی برسیم، اظهار كرد: به این منظور تكنولوژی ساخت این خودروها باید وارد كشور شود و شركت‌های خودروساز و سازندگان موتورسیكلت در ارتباط با ورود این تكنولوژی با تولیدكنندگان معتبر خارجی وارد مذاكره شوند. 
رییس كمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأكید بر این كه در زمینه تولید این محصولات در داخل کشور در ابتدای راه قرار داریم، خاطرنشان كرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا آخر سال جاری شاهد حرکت خودروها و موتورسیكلت‌های برقی در خیابان‌های تهران خواهیم بود. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.