| کد خبر: 161337 |

سلیمی:

شرایط بازار تهران خطرناک تر از پلاسکو

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بازار تهران را خطرناک تر  از پلاسکو دانست و گفت: مشکلات ایمنی باید سریع تر شناسایی و رفع شوند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بازار تهران را خطرناک تر  از پلاسکو دانست و گفت: مشکلات ایمنی باید سریع تر شناسایی و رفع شوند.

اصغر سلیمی ، بازار تهران را یکی از مناطق پرخطر پایتخت دانست و با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از تکرار حوادثی مانند پلاسکو باید ایمن سازی آن در دستور کار قرار گیرد، گفت: موارد متعددی از عدم ایمنی در بازار تهران وجود دارد که در صورت وقوع آتش سوزی به دلیل گستردگی و تعدد مشاغل موجود، خسارات جانی و مالی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم شناسایی نقاط ناایمن در بازار تهران، افزود: ساختمان های فراوانی در بازار تهران وجود دارد که از ایمنی لازم برخوردار نیستند و ایمن سازی آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر ضرورت ساماندهی بازار تهران تاکید کرد و ادامه داد: باید با همکاری تمامی دستگاه ها مشکلات ایمنی بازار هر چه سریع تر رفع شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امکان انتقال بازار تهران وجود ندارد، گفت: افراد زیادی از طریق بازار ارتزاق و تامین معیشت می کنند بنابراین شرایط انتقال کسبه به جای دیگر فراهم نیست و ساختمان ها باید به صورت کوتاه و میان مدت بازسازی و ایمن سازی شوند.

سلیمی با انتقاد از اینکه ساختمان های زیادی در پایتخت شرایطی مشابه پلاسکو دارند اما متاسفانه به ایمن سازی آنها توجهی نشده است، تصریح کرد: حساسیت لازم در مردم در مورد رعایت نکات ایمنی باید ایجاد شده و ایمنی و ایمن سازی مردمی و به فرهنگ تبدیل شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در صورت وقوع زلزله امکان خدمات رسانی به آسیب دیدگان در بازار تهران وجود ندارد، افزود: شهرداری، شورای شهر، مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی باید گامی جدی در جهت ایمن سازی و ساماندهی بازار بردارند./

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.