| کد خبر: 155931 |

◄ عزل شهردار در پی قطع چنارهای ولی‌عصر توسط نگین‌خودرو

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از عزل شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱ به دلیل قطع درختان بخشی از خیابان ولی‌عصر خبر داد.

تین نیوز

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از عزل شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱ به دلیل  قطع درختان بخشی از خیابان ولی‌عصر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز خیابان «ولیعصر» بلندترین خیابان تهران و همچنین خاورمیانه است که جنوب تهران را به شمال تهران متصل می کند. این خیابان با طول 17.9 کیلومتر است که از میدان راه‌آهن تهران آغاز شده و به میدان  تجریش ختم می شود.

در ابتدای ساخت این خیابان، در دو طرف آن 60 هزار اصله درخت چنار کاشته شد، اما اکنون کمتر از 8 هزار اصله از آنها باقی مانده است. طی سال های گذشته به دلایل متفاوت درختان خیابان ولی‌عصر مورد بی مهری مسئولان شهری و گاهی مردم قرار گرفته‌اند.

امروز علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از عزل شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱ به دلیل  قطع درختان خیابان ولیعصر خبر داد.

به گزارش شهرنوشت، براساس تبصره یک ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، در صورتی که فرد یا افرادی فضای سبزی را تخریب کنند یا عمداً از بین ببرند، محل مذکور با حکم قوه محترم قضائیه به نفع محرومان به فضای سبز برای استفاده عموم تبدیل می شود.

علی محمد مختاری با اشاره به قطع درختان خیابان ولیعصر (ع) توسط شرکت نگین خودرو اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع مسئولان شهرداری منطقه ۱ نسبت به قطع درختان ولیعصر(عج) دستورات لازم برای عزل شهردار، معاون خدمات شهری و شهردار شب ناحیه ۲ از سوی شهردار منطقه به دلیل اهمال در انجام وظایف صادر شد.

وی  ادامه داد: مسئولان دادستانی تهران و در راس آن ها آقای تورک روز بعد از قطع درختان به محل مراجعه کرده و با بررسی همه زوایا و کنترل دوربین‌های مدار بسته اطراف محل تخلف را شناسایی کردند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر برخورد دادستانی با مالک متخلف شرکت نگین خوردو تصریح کرد: اعضا به اتفاق، رای بر جریمه مالک به اندازه سه برابر عوارض صادر کردند که این به معنای جریمه بالغ بر ۴ میلیاردی مالک است. همچنین، اعضا با اعمال ماده ۴ اصلاح قانون، ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی و غرس دو برابر محیط بن درختان در اطراف خیابان ولیعصر (عج) موافقت کردند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.