| کد خبر: 61287 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ شروط رانندگان کامیون برای حمل بار به ترکیه / ارتش ترکیه در آن سوی بازرگان مستقر شد

تین نیوز | رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان جاده ای کشور از استقرار ارتش ترکیه در آن سوی مرز بازرگان خبر داد و گفت: در حال حاضر رانندگان برای حمل بار به ترکیه هزینه بیمه های بدنه  و جنگ را  از صاحبان کالا مطالبه می کنند.

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به حملات تروریستی علیه ناوگان ایرانی در خاک ترکیه و تاثیر آن بر حمل کالا میان دو کشور، اظهار داشت: در حال حاضر رانندگان کامیون های ایرانی برای حمل بار به ترکیه، از صاحبان کالا بیمه بدنه و جنگ که خسارت پرداختی بیمه آن 5 برابر قیمت بیمه های معمولی است را مطالبه می کنند.

وی افزود: بنابر قوانین بیمه در داخل کشور و جهان، در زمان جنگ، اختشاش و تعارضات هیچگونه خسارتی از سوی شرکت های بیمه در قبال بیمه های عادی به مشتریان تعلق نمی گیرد. مگر کامیونی که به صورت اقساطی با واسطه بانک خریداری شده باشد و به همراه مجوز خروج از کشور، بیمه بدنه دریافت کند.

رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان جاده ای کشور با تاکید بر اینکه "ترکیه باید خسارت وارده به مالکان کامیون های ایرانی را پرداخت کند" گفت: البته ترکیه به دلیل عدم وجود هیچ گونه قانون بین المللی از پرداخت آن صرف نظر می کند، اما برای ورود به اتحادیه اروپا به رضایت رانندگان ایرانی نیز نیاز دارد.

خان بلوکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرز بازرگان شب ها بسته است و  علی رغم استقرار ارتش ترکیه آن سوی مرز، جاده های ترکیه تا مرز یوزگات همچنان نا امن هستند.

رئیس اتحادیه تعاونی حمل بار کشور با اشاره به نظر مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر استفاده از مسیرهای موازی برای حمل کالا به اروپا گفت: هزینه سوخت برای استفاده از مسیر آذربایجان-روسیه- اکراین-رمانی جهت دسترسی به اروپا نسبت به استفاده از خاک ترکیه حدود هزار یورو افزایش پیدا می کند و هر راننده نزدیک به 40 روز درگیر اخذ روادید برای کشورهای مد نظر خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات ایران با ترکیه طی یک سال اخیر، راه اندازی و استفاده از مسیرهای موازی برای رانندگان و شرکت ها ضروری و مزایای زیادی در بر دارد.
 
گفتنی است، عطر چیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیش تر بیان داشته بود که افزایش تقاضا برای استفاده از مسیرهای جایگزین موجب کاهش موانع روادید و ارزان شدن مسیر به مرور زمان می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.