| کد خبر: 145877 |

تین نیوز گزارش می دهد:

◄ رانندگان جرثقیل خواستار تشکیل کانون صنفی هستند

در حاشیه پنجمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی جرثقیل، لیفتینگ و تاورکرین جمعی از فعالان این عرصه از نداشتن هیچ صنف و اتحادیه‌ای ابراز گلایه کردند.

تین نیوز

در حاشیه پنجمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی جرثقیل، لیفتینگ و تاورکرین جمعی از فعالان این عرصه از نداشتن هیچ صنف و اتحادیه‌ای ابراز گلایه کردند.

حسین رنگرز یکی از رانندگان و مالکان جرثقیل‌های شهری است که در گفتگو با خبرنگار تین نیوز از فقدان این تشکل‌های حمایتی ابراز گلایه کرد و گفت: فعالان این عرصه تحت پوشش صنف در  و پنجره سازان هستند و برای خود هیچ تشکل و صنف مجزایی ندارند تا حق‌وحقوقشان را مطالبه کنند.

وی در ادامه افزود: کار ما چه ربطی به در و پنجره سازان دارد. فعالان جرثقیل و تاورکرین در اموری مشغول هستند که نیاز به ‌دقت بالایی دارد و حضور ناظران و کارشناسان فنی می‌تواند به افزایش ایمنی این حرفه کمک فراوانی کند.

رنگرز معتقد است: این صنف باید با فعالان این حرفه تشکیل شود وقتی برای یکی از رانندگان جرثقیل مشکلی به وجود می‌آید نمی‌تواند از جایی انتظار کمک و حمایت داشته باشد. برای اینکه امور بیمه و ایمنی و حضور کارشناسان فنی در این حرفه تثبیت شود نیاز به قوانین مدونی داریم که توسط یک صنف مجزا و بر اساس کاستی ها و نیازهای این حرفه تدوین‌ شده باشد.

وی اضافه کرد: حضور ناظران فنی برای فعالیت در این حرفه بسیار ضروری است. دستگاه‌های بالابر باید با تأیید فنی در سطح شهرها کار کنند و یک تعمیرگاه تخصصی داشته باشند تا در مواقع ضروری به آن مراجعه نمایند.

رنگرز در پایان افزود: وقتی حادثه‌ای برای جرثقیل و تاورکرین پیش می‌آید هیچ نهادی آن را به عهده نمی‌گیرد در حالی که این شغل هم مانند دیگر مشاغل باید رانندگان مجرب و متخصص داشته باشد. نهادی باشد که بر کار آن نظارت نمایدتا اگر دستگاهی دچار نقص فنی و اشکال است از ادامه فعالیت و از ارائه خدمات جلوگیری شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.