| کد خبر: 128431 |

ایمن سازی 62باب مدرسه در حاشیه راه ها

تین نیوز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: امسال ۶۲ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان کرمانشاه ایمن‌سازی نرم‌افزاری و فیزیکی می‌شود.
 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بهمن خسروانی ، با اشاره به اقدامات این اداره در راستای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راههای استان اظهار داشت: امسال 62 مدرسه تحت پوشش ایمن‌سازی نرم‌افزاری و فیزیکی قرار می‌گیرد و سال گذشته نیز 48 مدرسه از مدارس حاشیه راهها تحت تعلیم و آموزشهای لازم و ایمن‌سازی فیزیکی و نرم‌افزاری قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: 6 باب از مدارس حاشیه راهها در استان از ابتدای امسال تاکنون ایمن‌سازی نرم‌افزاری شدند که این مدارس شامل سه مدرسه ابتدایی در محور کرمانشاه به روانسر و سه مدرسه ابتدایی در محور کرمانشاه به کامیاران بوده است.

 

خسروانی گفت: ایمن‌سازی نرم‌افزاری انجام شده در مدارس مذکور همراه با تعالیم در قالب اجرای نمایش موزیکال زنده و سرگرم‌کننده برای بچه‌ها، اجرای مسابقه و توزیع جوایز بوده است که این امر سبب افزایش سطح یادگیری در کودکان می‌شود.

 

وی هدف از شناسایی و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راهها را کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای دانست و افزود: در طول برنامه ایمن‌سازی در مدارس تحت پوشش، بسته‌های فرهنگی شامل کتابچه‌های آموزشی، شب رنگ ویژه دوچرخه و سایر ادوات ایمنی مربوطه توزیع می‌شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به قرار گرفتن برخی از مدارس در حاشیه راهها و تردد کودکان در مسیر مدرسه و تردد ماشین در جاده‌ها و بروز تصادفات ناشی از عدم آگاهی و عدم رعایت موارد ایمنی توسط دانش‌آموزان هر ساله مدارس واجد شرایط فوق شناسایی و تحت پوشش و آموزش قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: اقداماتی همچون دیوارنویسی، نصب علائم راهنمایی و هشدارف نصب سرعت‌گیر، آموزش چگونگی عبور از جاده از دیگر اقداماتی است که در راستای ایمن‌سازی مدارس و کاهش تلفات مربوطه توسط این اداره کل انجام می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.